• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

power query import

Status
Niet open voor verdere reacties.

moensk

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
via power query haal ik gegevens uit een csv
de gegevens krijgen dan codes mee binnen de excel.
probleem :
als ik de verbinding "vernieuw" dan worden alle gegevens weer geïmporteerd en kloppen mijn codes niet meer.
vraag :
is het mogelijk met power query om alleen "nieuwe rijen" te importeren/op te halen ipv steeds de hele csv ?

Ik kan diverse oplossingen bedenken, maar ik weet niet precies waar het bij jou misgaat, dus het is even gokken.

1. Kun je de codes niet toevoegen in PowerQuery? Dan komen ze vanzelf mee.
2. Als je de data in een Excel werkblad binnenhaalt is het automatisch een tabel. Als je daar kolommen met de codes aan toevoegt aan de rechterkant van de tabel, dan worden deze kolommen vanzelf bijgewerkt bij een nieuwe data-load.
3. Voeg de codes toe in het PowerPivot datamodel, dan worden ze ook automatisch bijgewerkt,

Helpt dit?

Succes,
Xharx

Ik gok inderdaad dat je bezig bent in de tabel die Power Query genereert. Dat is niet gewenst. Oplossingen: zie boven.

Plaats s.v.p. een excel-voorbeeld voor meer assistentie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan