• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Power query naar SQL verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

ACMLCJ

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2021
In wanhoop een oproep op Helpmij...
Ik gebruik Powerquery om gegevens te importeren vanuit een SQL Server (2019 Express). Excel power query (NL language) en SQL Server Express draaien beiden op dezelfde computer onder Windows 10 Pro.
Dat heeft het altijd gedaan.. maar nu niet meer. De lokale gebruiker, die in PQ de gegevens ophaalde vanuit SQL server, is verwijderd van de computer. Achteraf niet handig maar toch...
Power query gebruikt een login om toegang te krijgen tot de SQL database. Maar dat gaat niet; soms krijg ik de melding dat de verificatie niet uitgevoerd kan worden, soms dat het vereiste imitatie niveau niet is geleverd of ongeldig.
Ik heb al wat geprobeerd met Recente Bronnen en Bestaande Verbindngen, maar wat of hoe... ik begrijp er geen snars van.
Voordat ik wat doe waardoor het allemaal onherstelbaar beschadigd wordt, een wanhopige oproep!
Dank!

De DB is ook veranderd, het gaat dus om een veranderende toegang tot de DB. Ik krijg, als ik in Excel PQ de DB verwijzing aanpas de melding in de bijlage. De schrijfwijzen van de BD is 100% goed. Maar wat gebeurt er hier allemaal, en hoe kom ikhier uit?

Bijlagen

• helpmij-01.png
    helpmij-01.png
    18,4 KB · Weergaven: 16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan