• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Power Query Update in nieuwe kolom

• Onderwerp starter Onderwerp starter SEVA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SEVA

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2018
Hoi,

Ik heb een probleempje met excel waar ik niet helemaal uit kom. Ik heb al vrij lang naar het antwoord gezocht, maar in excel kan ik het niet vinden, en ook online lijk ik een van de eerste die dit probleem heeft haha
Het zit zo, ik heb een tabel in excel weten te maken die automatisch prijzen van bepaalde producten van 1 site haalt, en dit ook automatisch om de minuut update. Dit heb ik gedaan via de Power Query functie, en dit werkt goed. Dit was in feite de eerste stap die ik wilde zetten, en dat is dus gelukt. Waar ik nu uiteindelijk naar toe wil, is dat mijn tabel automatisch elk tijdsinterval (dus laten we zeggen minuut), een nieuwe kolom genereert met de procentuele verandering van de prijs, van die minuut. Ik had bedacht dat ik daarvoor moet zorgen dat eerst de prijs in een nieuwe kolom wordt gezet, en niet de oude prijs/kolom verwijdert/overneemt.
Nou weet ik überhaupt niet of dit mogelijk is met de power query functie, of in excel, maar als iemand een oplossing weet, of mij in ieder geval in de juist richting kan sturen, zou het heel fijn zijn :D

Bij voorbaat dank,

Dat is al zo'n oude toepassing met querytables....: niks nieuws onder de zon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan