• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Power query waarde in cel overnemen van bovenstaande cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Williewammes

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2020
Hallo,

Ik ben enigszins bedreven in het gebruik van power query om tabellen in te laden en aan te passen, maar het volgende kom ik niet uit:

Ik heb een (draai)tabel die dagelijks ingelezen moet worden waar in een bepaalde kolom in bijv. cel 2 een tekst staat. In een volgend aantal cellen (aantal is variabel) staat geen waarde.
Daarna volgt weer ergens een cel die een andere tekst bevat.

Wat ik graag wil is dat de tekst van de cel gekopieerd wordt naar de onderliggende cellen tot de volgende ingevulde cel. Vanaf die cel moet die tekst weer naar beneden gekopieerd worden. Dit zo door tot de laatste rij met informatie.
Het probleem is dat het aantal lege cellen tussen de gevulde cellen per dag verschillen en dus elke nieuwe upload weer anders zijn. Zie ook bijgevoegde screenshot.

Wie kan me vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg in Power query.

Alvast bedankt voor de hulp.

Vriendelijke groet,

Wiljen Veldhuis

Bijlagen

• voorbeeld power query.jpg
    voorbeeld power query.jpg
    24,1 KB · Weergaven: 19
Zoek naar een functie Fill down

Dag Peter en JEC,

Dit was idd de functie die ik nodig had.
Ik had deze ook al eerde geprobeerd alleen nu bleek dat ik de lege cellen bij het maken van een voorwaardelijke kolom als "Null" moest adresseren en dus niet leeg. Alleen op cellen met null werkt die functie.

Maar kort verhaal lang, het werkt, dus bedankt voor de info.

gr.

Wiljen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan