power voor muis probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Heb voor mijn zoon een nieuwe pc geinstalleerd.
Afgezien van het geluid dat het niet doet heb ik nog een vreemd probleem.

Hij heeft een optische muis met licht erin en een draadloos toestsenbord.
Als de pc uitgeschakeld wordt dan blijft de muis en het toetsenbord onder spanning staan.
Het licht van de muis gaat niet uit en ook het ledje van de zender van het toetsenbord blijft branden. Dat is toch vreemd? Alleen als ik achter op de pc de voeding uit zet gaat alles uit.
Dat is volgens mij niet zoals het hoort.

Wat kan ik daar aan doen?

grt

Martin

Op de usb poort blijft dan nog gewoon z'n spanning staan. Ik denk dat dat heel normaal is.

Muis zit niet op een usb poort maar op een gewone muis poort
Op zijn oude pc ging die muis gewoon ook uit bij het afsluiten

Laatst bewerkt:
Als je de pc afsluit hoor je dan wel dat de voeding ook wordt uitgeschakeld?

hmmm. dat weet ik niet.
Kan ik straks pas controleren want ik ben nu niet thuis.

Kom er nog op terug.
Bedankt voor het meedenken

grt
Martin

ps heb ondertussen ook een avatar :-)

Zo weer thuis,

Als ik de pc uit zet dn stopt ok de fan van de voeding. De kast is verder helemaal stil dan, maar of dan de voeding ook uit is???? Het lijkt me niet want op het moment dat ik de knopvan de voeding weer aan zet dan springt ook de muis (op de muis poort) en het toetsenbord ( op een usb) weer aan.

Dat moet dus niet vind ik

Mijn vader heeft hetzelfde probleem. Zodra zijn pc uitgaat blijft de led van de muis branden. Deze gaat dan wel via usb maar is toch vervelend. Maar het lijkt erop dat het toch normaal is.

klopt niet wat je zegt, dat het normaal is.
Ik heb dat nog nooit gehad bij geen enkele andere pc.
Let wel, ik heb het niet over een usb muis maar over een gewone muis op de muispoort !!!

Je zou eens in het boekje van je moederbord kunnen kijken of er geen jumper of instelling in de bios is voor usb/ps2 standby. Ik heb gelezen dat sommige moederborden spanning blijft houden op de ps2.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan