Powerdirector produceert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie hier...
settings.png
Ik had ook al geprobeerd om SVRT te gebruiken in plaats van Intel Quick Sync Video maar die is niet selecteerbaar (waarschijnlijk omdat ik de toch niet helemaal volledige versie heb) en als ik Fast video rendering technology uitschakel blijft het hetzelfde...
 
Ik ken Power Director niet echt, maar in ieder geval is 1280 x 720 geen goeie setting om een DVD mee te maken.
De goeie voor PAL DVD's is 720 x 576 - of 705 x576 voor Widescreen.
Ook die 20 Mbit is veel te hoog (gebruikt dus teveel data, je PC is veel langer bezig). 5Mbps is meer dan genoeg.

Maar je probleem heeft denk ik nog meer te maken met dat je MPEG-2 codec niet is geactiveerd binnen Power Director. Dit moet je apart doen, naast activering van de software zelf.
Wellicht dat je een klein aantal encodings kon doen in trial mode, maar dat die nu zijn opgebruikt. Kijk hier eens op het Power Director forum:
https://forum.cyberlink.com/forum/posts/list/21367.page

noot: je gebruikt die MPEG-2 codec om een DVD te maken, die je wil afspelen in een DVD speler?
Want als je die DVD alleen gebruikt als opslagmedium, en niet met een DVD-speler afspeelt, kun je ook een andere codec gebruiken (en hoef je geen MPEG-2 codec te kopen).
 
Ik gebruikte die instelling omdat ik hoopte daarmee betere beeldkwaliteit te krijgen. Ik heb overigens nog nooit eerder problemen gehad met deze instellingen, ook niet met de MPEG-2c codec. Ik gebruik de codec inderdaad voor het afspelen van een DVD in een DVD speler. Als ik echter 720 x 576 met 8Mbps voor HQ DVD selecteer blijft hij ook eindeloos lang producen waarna hij ook weer crasht.
 
Om uit te sluiten of het aan pd ligt of aan het bestand.
Haal de bron bestand eens door mediainfo, kijk of de specificaties juist zijn.
Installeer eens de proefversie van pd 15/16, die is tijdelijk volledig te gebruiken.
Kijk of dat dan wel helpt, alhoewel ik eerder de fout leg bij de bron.
 
Analyse

Ik heb het bestand door MediaInfo gehaald. Informatie zit in .txt in de bijlage. Ik zie niets ongewoons. Ik heb nu PD 16 gedownload en die produceert zonder moeite in een krap kwartier met dezelfde instellingen die ik eerder al noemde het bestand tot een MPEG.
 

Bijlagen

  • capture.txt
    2,8 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Dan vermoed ik toch een codec probleem
 
Dat is dan een probleem met meerdere codecs binnen PD11 want zoals ik al eerder aangaf lukte het ook niet goed om naar andere bestandsformaten te converteren.
Ik denk dat het dus tijd wordt om PD11 af te schrijven...
 
Inmiddels heb ik enkele dagen geleden Power Director 16 Ultimate aangeschaft en kan ik weer zonder problemen MPEG-2 bestanden produceren die vervolgens meteen door DVDLab worden herkend :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan