Powerline 85 Adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarteng88

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Hallo,

Ik heb sinds mei dit jaar een Powerline 85 Adapter Kit gekocht.
Na wat geklooi is het gelukt om die werkend te krijgen
(situatie: beneden aangesloten op de router
op zolder in vaste wand stopcontact -> mijn pc)
Dit ging goed, zo goed zelfs dat ik servers kon hosten bij CoDMW2, tot 3 weken terug. Uit het niets verloor ik steeds vaker verbinding en na het apparaat erop nieuw in te pluggen werkte het tijdelijk weer, tot 1.5 week terug. Nu krijg ik helemaal geen verbinding meer, zelfs nog mn laptop krijgt op zolder geen verbinding (wel beneden en 1e verdieping)

Heeft iemand enig idee hoe het komt en verholpen/gefixt kan worden?
(als er vragen zijn voor dieper onderzoek hoor ik ze graag, waarschijnlijk niet aan alles gedacht)

edit: ps, zou het te maken kunnen hebben met het feit dat door de kou er meer gestookt wordt en aangezien het stopcontact naast de cv ketel staat, er der mate meer stroom wordt verbruikt dat internet sterkte afzwakt?

alvast bedankt,

grtz
Maarten

Laatst bewerkt:
"rekening gehoude met zware verbruikers op die 1ne lijn ? anders geef ik je de tip van te gaan omruile voor 100 of 200 mbits er bestaan er van 300 of zelfs tot 1000 mbits ma veel te duur groeten"

bedankt voor de reply
ik denk niet dat het aan de adapter beneden ligt, want als ik de 2e adapter ook aansluit op een stopcontact beneden dan krijg ik snelheden van 900kb/s, net zoals enkele op de 1e verdieping, maar op zolder zwak signaal en valt uit of zelfs geen verbinding.
Daarom kom ik terug op:

"edit: ps, zou het te maken kunnen hebben met het feit dat door de kou er meer gestookt wordt en aangezien het stopcontact naast de cv ketel staat, er der mate meer stroom wordt verbruikt dat internet sterkte afzwakt?"

Hallo

Ik vermoed dat er ergens een apparaat is die nu storing op het net zet , waardoor er geen of moeilijk verbinding kan worden gemaakt.

Mogelijke storingsbronnen (vonkende thermostaten , circulatiepomp c.v , microgolfoven , etc...)

Let op ... de storingsbron dient niet noodzalelijk bij u aanwezig te zijn , maar kan ook afkomstig zijn van de buren.

Een snelle test zou je b.v.b. kunnen doen d.m.v. een oude babyfoon die communiceert via het net (zo hoor je ook of er storing aanwezig is.)

Of ... gebruik eens een verlengkabel.

Het beste is uiteraard om op de zelfde "phase" "groep te blijven , indien uw huis een 3 fazig net bezit . (komt weinig voor)

Peter

Laatst bewerkt:
Bericht van Rednas16 verwijderd.Was alleen een Quote.Verders geen inhoudelijk reactie betreffende het topic.

Laatst bewerkt:
oke bedankt, dit bevestigd mijn vermoeden, helaas alleen geen oplossing...ja misschien minder stoken hehe
ik ga maar eens opzoek naar een nieuwe oplossing, bedankt voor je reply!!

"opgelost"

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan