Powerline adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornbos

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag over het gebeuren wat betreft de powerline adapters. Die dingen voorzien je van internet via je stopcontact.

Ik heb voor mijn playstation 3 internetverbinding nodig en ik heb 1 vraag: heb ik internetverbinding wanneer ik adapter A aansluit op het internet en adapter B aansluit op mijn playstation 3?

Alvast bedankt!

Björn Bos

Ps: Deze set zou ik willen kopen: http://www.routershop.nl/products/b...00mbps-starterkit-basisset-van-twee-stuks.htm

yep,

Ik heb hier ook een aantal "Home plugs", geen probleem.

Pc links achter in het huis, aansluiting kabel / telefoon zit rechts voor in het huis.

Xbox360 in een andere kamer, kabeltje naar homeplug, homeplug in het stopcontact.
Werkt prima, Streamen, online gamen bij mij geen probleem.

set up:

Casema Router
|
|
Linksys router - wireless accespoint
|
|
Homeplug verbonden met bovenstaande router
|
|
Homeplug A, B, C etc.

Nou, helemaal geweldig! Bedankt voor je reactie.

Ik twijfelde hieraan, omdat ik iets las over een installatie cd, en ik dacht dat je misschien iets moest installeren op de computer om internetverbinding te krijgen. Alleen zou de computer in mijn geval een playstation zijn, waarbij de software niet geïnstalleerd kan worden.

Maar dat is dan (gelukkig!!!) niet van belang!

Hartelijk dank,

Björn Bos

Mocht dat het geval zijn, dan is dat om de Homeplugs, secure met elkaar te laten praten.

Dit betreft dan software welke je op de pc installeerd om hoogstwaarschijnlijk een encryptie-level aan te geven en/of een wachtwoord in te stellen voor de communicatie tussen de twee of meer homeplugs plus wat toeters en bellen.
Dit is geen software welke vereist is voor de werking van de apparaten.

Ofterwijl, je kan alle Homeplugs instellen vanaf 1 pc, je hoeft niks te installeren op de ps3/xbox/wii/pc/laptop noem het maar op.

Oke, dan is dat ook weer duidelijk! Heel erg bedankt voor jullie hulp, ik ga ze gelijk bestellen!

Groetjes,

Björn Bos

Het werkt fantastisch! Een aanrader voor mensen met het zelfde probleem: Overal draden in huis!

Met vriendelijke groeten,

Björn Bos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan