Powerline adapters

Status
Niet open voor verdere reacties.

volvogangster

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2008
Hallo,

Thuis heb ik een 60 mbit down 6 mbit up verbinding. Dit haal ik ook altijd met de speedtest aan de kabel. Nu moet ik een pc voorzien van internet die op een wat moeilijker bereikbare plek staat in huis, dus dacht ik aan powerline adapters. Ik wil dat ik die 60 mbit down 6 mbit up haal ermee, en dat het uiterst stabiel is. Ik heb nu bijvoorbeeld mijn ps3 bekabeld naar de router en met black ops ben ik vaak host, graag zou ik ook via een powerline adapter met black ops vaak host willen zijn. (daarvoor wil ik de stabiliteit behouden en de snelheid op 60/6 behouden). Kan iemand mij wat vertellen over de stabiliteit en de snelheid van deze adapters.

Alvast bedankt.

In Amerika gebruikt men wel eens de kreet 'your mileage may vary' . Dit geldt zeker voor Powerline adapters. De resultaten zijn heel erg afhankelijk van je lokale situatie. Uit eigen ervaring weet ik inmiddels dat de snelheden waarmee men adverteert rechtstreeks uit een labsituatie lijken te komen. Thuis haal ik max. 200MB op een 500MB adapter.

Bij gamen is je up en down niet zo heel belangrijk. Het gaat vooral om pingtijd. Het valt mij op dat je ping wel iets hoger wordt door gebruik van deze adapters.

Nogmaals het hangt sterk af van je lokale stroomnet, maar met bijv. de nieuwe Devolo 500MB sets moet je genoeg snelheid kunnen halen voor je 60MB internet.

Ok, dus de snelheid zou ik moeten halen, maar de pingtijd naar de dichtstbijzijnde server op pingtest.net zou ik wel graag rond de 20ms willen houden. Nou ja, ik zal wel zien of ze bevallen, en anders toch maar een kabeltje trekken. Ik kan niet tegen niet optimale verbindingen. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan