Powerpoint 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Semino

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2010
Hallo iedereen,

Ik wil een eindejaarspowerpoint maken in de versie PPS 2010 maar ik bemerk dat de functie ' comprimeren ' niet meer is opgenomen in de 2010 terwijl deze animatie wel aanwezig was in de 2007 versie. Heeft iemand hier een oplossing voor ? Graag info

Semino

Wat bedoel je precies met 'comprimeren'? Wil je het .pptx bestand comprimeren of afbeeldingen in de presentatie zelf?

Ik bedoel hier de ' comprimeren' functie in het animatievenster van PowerPoint 2010 zoals je o.a. de functies : ronddraaien - spiegelen- in-en uitzoomen enz. Een functie die wel voorkwam in de 2007 versie. Ook de 2 functies ' uitrekken en samenvouwen ' ontbreken in de 2010 versie , maar deze heb ik kunnen toevoegen ( in het Engels ) ' apply collapse en apply stretch '

Semino,

Heb je PP 2007 nog op je pc staan? Zo ja, open deze versie en voeg eender welke foto in.
Zet hier de animatie comprimeren op.
Sla dit bestand op als bv. "comprimeren.pptx" zodat je deze altijd kunt gebruiken.
Klik op de foto en kopieer deze (Ctrl+C)
Open je pps in 2010, maak een nieuwe dia en plak de foto (Ctrl+V)
Klik op de foto en klik daarna op "Animatie kopiëren en plakken". In het vak met animaties zie je nu "Comprimeren" staan.
Ga naar de foto of object waar je deze animatie op wenst te gebruiken en klik er op.
Je kunt nu de dia met geplakte foto verwijderen.

Als je de versie PP 2007 niet meer hebt, geef dan maar een seintje, dan stuur ik je wel via deze weg een pptx door met deze animatie.

ScreenShot039.jpg

Groetjes,
Astra

Bedankt Astra maar ik heb de 2007 versie niet meer. Kun jij verder helpen ?
Bedankt en groetjes.

Semino

Nogmaals van harte dank Astra : ik probeer het morgen even uit en wellicht lukt het.
Prettige feestdagen voor u en uw familie en veel computerplezier in 2014 !!!

Semino

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan