PowerPoint crasht telkens bij bepaalde handeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmpauw

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2009
Ik heb:
  • Windows 7
  • Office 2007

Als ik in PowerPoint bezig ben en ik doe iets met de opmaak van tekst, afbeeldingen of tekstvak (laatste keer bijv. teksteffecten - 3D-draaiing) en ik selecteer een bepaalde actie, crasht PowerPoint zonder ook maar enige foutmelding te geven.
Het is niet alleen bij deze optie, ook als ik bijv. een kader om een afbeelding wil plaatsen.
De crash bestaat hierin dat PowerPoint in een flits gewoon helemaal verdwijnt, zodat ik het opnieuw moet opstarten. En dan maar hopen dat ik het recent heb gesaved.

Ik heb al een en ander gegoogled, maar exact mijn probleem kan ik daar niet vinden.

Heeft iemand een suggestie over hoe dit op te lossen?

In de Help stond het volgende:
Office-programma's die vastlopen, diagnosticeren en herstellen met behulp van Office Diagnostische gegevens

Office knop > Opties voor PowerPoint > Informatiebronnen > Microsoft Office Diagnostische gegevens uitvoeren.

Voor meer uitleg:
Druk F1 en tik in het zoekvenstertje het woord diagnose

Groetjes,
Astra

Dank je wel, Astra, voor je reactie.
Het diagnostisch onderzoek van MO toont geen problemen.

jmpauw,

Ik heb eens gegoogled en volgende "oplossing" gevonden:
Via de opties voor PowerPoint:
Klik op Invoegtoepassingen
Klik op Start naast COM-invoegtoepassingen
Als er iets in de lijst staat: uitvinken of verwijderen
Klik OK en PowerPoint heropstarten.

Op hoop van zege...

Groetjes,
Astra

Je bent fantastisch, Astra, dank je wel!

Eén bewerking waarbij die continu stopte, kan ik in elk geval nu probleemloos doen, zonder dat die crasht.
De tijd zal leren of het de definitieve oplossing is!

Dank je wel!

jmpaul,

Blij voor jou dat het geholpen heeft :)
Maar de pluim gaat naar de persoon die dit aangebracht heeft (ergens op een Engelstalig forum)

Nog eventjes afwachten dus of er nog een crash volgt bij een bepaalde handeling.
O ja, via de opties van PowerPoint > Opslaan kun je de tijd instellen om een autoherstel te maken.

Groetjes,
Astra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan