Powerpoint grafieken automatisch updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelk29

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Geachte,

Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen.
Ik heb in powerpoint een aantal grafieken gelinkt dmv. gegevens koppelen en opmaak behouden.
Nu stel ik echter vast dat powerpoint niet automatisch de grafieken update.
Ik moet iedere keer op de desbetreffende grafiek gaan staan en rechts klikken waarna ik gegevens bewerken klikt.

Kan dit op een andere manier ?

Alvast bedankt.

Bedankt voor de informatie.
Ik plak het object als een OLE.
De eerste keer dat ik het plak wordt alles automatisch geupdate.
Wanneer ik echter het bestand opslaan, sluit en hierna opent moet ik al de grafieken manueel updaten :(.
Heeft er iemand een tip die me kan helpen ?

Laatst bewerkt:
Identiek dezelfde link als het voorgaande.
Dit helpt me niet verder.
Heeft er iemand anders een tip ?

Ik denk dat ik ondertussen de oplossing gevonden heb.
Als je kopie doet in excel dan kan je daarna in powerpoint de plak opties kiezen wat men nodig heeft.

Deze keer ben ik echter naar het menu gegaan en daar heb ik op plakken geklickt en speciaal geselecteerd.
Dit lijkt me veel beter te werken. Omdat als ik nu de powerpoint open vraagt hij me of hij de grafieken moet updaten of niet.

Deze vraag stelde hij echter niet wanneer je in speciaal plakken bv. de opties gegevens koppelen selecteerd.
Ik ga dit nog even verder testen.

Het enige wat me nu nog stoort is dat ik de powerpoint moet sluiten en openen om alles te updaten, ik wou dat er hiervoor een knop was.

Ps. ik gebruik powerpoint 2010

Ik denk dat ik ondertussen de oplossing gevonden heb.
Als je kopie doet in excel dan kan je daarna in powerpoint de plak opties kiezen wat men nodig heeft.

Deze keer ben ik echter naar het menu gegaan en daar heb ik op plakken geklickt en speciaal geselecteerd.
Dit lijkt me veel beter te werken. Omdat als ik nu de powerpoint open vraagt hij me of hij de grafieken moet updaten of niet.

Deze vraag stelde hij echter niet wanneer je in speciaal plakken bv. de opties gegevens koppelen selecteerd.
Ik ga dit nog even verder testen.

Het enige wat me nu nog stoort is dat ik de powerpoint moet sluiten en openen om alles te updaten, ik wou dat er hiervoor een knop was. Ik zocht voor je maar kan het ook niet vinden.

Ps. ik gebruik powerpoint 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan