Powerpoint op dvd....

Status
Niet open voor verdere reacties.

huisvriend

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Ik wil een (powerpoint)presentatie op dvd/cd branden en deze laten afspelen in een dvd recorder, en dan mijn klanten deze presentatie op lcd laten zien.
Is dit mogelijk, en hoe kan ik deze presentatie continu laten herhalen (hele dag)
Of kan ik deze presentatie beter met een ander progje maken?
Graag jullie advies.:thumb:

Ik zou je pc aan je scherm aansluiten en de ppt zo laten zien. Als je het echt via een dvd wilt zou ik een programma zoeken dat je scherm 'filmt', en zo de ppt filmen en gewoon op dvd branden.

Ook al aan gedacht, maar mijn pc staat thuis.
Heb wel een oude pentium 2 staan met windows 98 er op.
Daar zal powerpoint 2007 wel niet op willen denk ik?
Wat denken jullie?

powerpoint 2007 kan alleen als je windows xp SP2 of hoger hebt. Kan je de ppt niet op een memorystick ofzo zetten en zo meenemen?
Je processor zal powerpoint 2007 nog wel aankunnen denk ik, op dat vlak vraagt die niet zoveel. Maar wat betreft het OS dus wel.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik het met movie maker moet gaan maken en dan op dvd zetten, maar of dat haarscherp is...?
En dan de recorder continu op herhalen zetten, wat denk jij?

Bij sommige recorders is dat mss mogelijk bij gebruik van geavanceerde instellingen, maar om daar zeker van te zijn zou ik ook zoeken naar een methode om dat op de dvd alreeds in te stellen.

Ik heb de gewoonte (als ik dit doe) de voorstelling op te slaan als afbeeldingen (Office
button, Opslaan als..., JPEG-indeling) en dan de afbeeldingen te verwerken in Movie
Maker. Dan de film publiceren op de hoogste Dpi (bij Vista 1080(?)), en op DVD knallen.

Helaas kun je alleen als JPG opslaan... PNG is een stuk scherper.

http://www.print-driver.com/howto/converting/convert_ms_powerpoint_presentation_to_png.htm
Hier staat hoe je een PowerPoint kan 'printen' als PNG. Daarna kun je ze in Movie Maker
plaatsen en op de beste kwaliteit publiceren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan