Powerpoint opent mijn ppsen niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Vervloet

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Betreft een draadloosnetwerk van 6 pc,s met een Belkin router.Op één van die computers is office 2007 geînstalleerd en toch kunnen ontvangen ppsen niet meer worden geopend. de volgende boodschap verschijnt: "Er is voor deze bewerking geen programma aan het gegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Koppelingen instellen van het configuratiescherm." Besturingssysteem Vista Home Premium.Hoe moet dat gebeuren?
Weet iemand raad?
Dank bij voorbaat.

Hoi,

Er is waarschijnlijk een poging gedaan een Powerpointshow met een ander programma te openen, waarbij de extensie gekoppeld is aan dat andere programma.

Open de Verkenner.
Klik met rechts op een PPS-bestand en kies in het snelmenu 'Openen met...'
Waarschijnlijk staat het icoon van Powerpoint daar al bij.
LET OP: controleer of onderin het venster een vinkje staat bij 'Dit type bestand altijd met dit programma openen'
En dubbelklik op het icoon van Powerpoint.

Powerpoint opent mijn ppsen niet meer

Hoi, vanveelen,

Ik heb via de verkenner en de map Office 12 het powerpointicoon kunnen selecteren als programma om presentaties mee te openen.Maar nu blijft er het volgende probleem:als ik in Outlook 2003 of in de verkenner een pps wil openen, opent eerst powerpoint en dan de presentatie één na één telkens klikken?Op de andere PC,s van mijn netwerk opent de presentatie rechtstreeks zonder te klikkken(als dat zo is ingesteld).Als ik hier via de verkenner op een pps rechts klikt en "openen met" selecteer verchijnt alleen powerpoint? Doe ik dit op de PC waarop Power point als standaard programma heb geselecteerd en ga ik hier via de verkenner naar een pps "openen met" dan verschijnt eerst powerpoint,dan power point viewer, daarna standaard programma selecteren. Dit laatste heb ik aangeklikt en nogeens power point geselecteerd . Maar bij "openen met" blijven de drie mogelijkheden staan.Moet ik power point viewer verwijderen? Hoe krijg ik dia voorstellingen ? Bij voorbaat dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan