powerpoint per dia van grijs naar kleur.

Status
Niet open voor verdere reacties.

skineke

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2008
Hallo

Ik bekeek net enkele powerpoints op internet, en die verkleurde per dia , van wit zwart naar kleur en dat zonder te verspringen. elke dia begint in wit zwart en eindigd in kleur.

Hoe doen ze dat??

Misschien dezelfde dia met een tussenpauze van 0 sec. alleen elke keer een iets andere kleur totdat deze veranderd is naar de definitieve kleur.

je ziet niets verpsringen hoor. Je ziet het wel stilaan overgaan naar kleur

Ik (nu) wel, ik heb zojuist een testje gedaan.Ik zal de presentatie even inzippen, dan kun je het zien.
Het zijn 2 dia's van hetzelfde plaatje, bij de 2e dia heb ik de lichtintensiteit iets veranderd.

Hm, ik kan 'm niet bijvoegen, ook gezipped / gerarred blijft íe te groot.

Probeer het zelf maar eens, pak 1 plaatje en plaats het op 2 dia's. Verander de lichtintensiteit op de 2e dia 1 tikje en sla het geheel als presentatie op. Dubbelklik (in de verkenner, je presentatie begint) en voila, zonder dat de dia verspringt zie je het plaatje veranderen, precies zoals je in je 1e bericht beschreef.

Het lijkt 1 dia, maar het zijn er 2. Kun je je voorstellen als je 100 keer hetzelfde plaatje op een dia zet en elke volgende dia 1% van kleur laat verschillen van de vorige..............

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor je antw en je zoek werk, maar hoe verander ik de licht intensiteit dan??

Mvg skineke

Zolang je nog in de ontwerpfase zit van Powerpoint, klik je rechts op een dia en uit het menu kies je dan "afbeelding opmaken".

heb net geprobeerd, sorry hoor, ik lijk wel een kieken, maar het lukt niet volledig.

Ik plaats 2 afbeeldingen en de bovenste zet ik via afbeelding opmaken in grijswaarde (ik vind dat veel te donker die grijswaarde) maar dan lukt het me niet verder om die te laten overlopen naar kleur.
Alvast dank
Mvg

Doe maar gedurende enkele seconden je mailadres en dan zal ik je de presentatie mailen. Ik moet 'm alleen nog even omzetten van Office 2007 naar opslaan als Office97-03

Als ik je mailadres gelezen heb laat ik het weten, kun je het weer verwijderen.

Ik zal je zowel de pps alsmede de ppt mailen, in de één kun je 'm dus echt zien verkleuren, in de andere, de ontwerpfase, kun je vergelijken wat bij mij anders staat als bij jou.

Ok dank je wel

Dikke mercie he :thumb:

Laatst bewerkt:
Heb even geduld, de bliksem zit op 1,5 seconden van de donderslag van mijn huis af, de stekker gaat er even uit. Je krijgt de mail van mij!!!

Ik heb de pc maar weer aangezt, alhoewel het hier nog steeds behoorlijk dondert. De pc is nog geen jaar oud, dus áls de bliksem iets vernielt, zal ik bij de verzekering nog wel een 100% nieuwe kunnen claimen ipv de dagwaarde.
Mail is om 22.04 naar je verstuurd.
Laat even weten wat je ervan vindt.
Kun je je voorstellen hoe "mooi" / "gelijkmatig"en dús onopvallend het plaatje visueel zou veranderen als ik 100 dia's achter elkaar had gezet, met elke dia 1% verschil t.o.v. de vorige...............?

Laatst bewerkt:
Dank je wel

Hallo (pasja)

Ik heb u een mailtje terug gestuurd, met een pps van wat ik heb geprobeerd dank zei jouw hulp, was me alleen nooit gelukt. Echt leuk om zo te werken he. Mooie foto die je gebruikte trouwens. Dank je wel voor je hulp en geduld. :thumb: ;) :)

Laatst bewerkt:
De foto is een standaard voorbeeld image uit Vista. ;) :D

Ik heb zojuist je mail en bijlage bekeken. Proficiat, dat is 'm ja. Ik denk dat de maker van de PPS waarover jij in je startbericht schreef, het idd. zó heeft aangepakt.

Overigens, 50 jaar geleden of zo, werden op soortgelijke wijze bewegende tekenfilms gemaakt. Elk beeldje was nét even anders dan het vorige en door deze snel achter elkaar op te nemen, léék het alsof het bewoog / naadloos veranderde.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan