Powerpoint PPS te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allecram

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Ik maakte powerpoint fotoalbums voor onze website in de versie 2007 (.ppsx) maar verschillende leden kunnen die dan niet openen dus bewaar is ze ook in 2003 (.pps).
Om een voorbeeld te geven de laatste presentatie is 5.002kB in 2007 maar, maar liefst 68.043kB in 2003.
Dat is dus te groot om op onze website te zetten.
Hoe moet ik dat oplossen?

Ik zie dat veel mensen een fotoalbum maken met PowerPoint, het probleem is alleen dat powerpoint daar niet zo goed voor geschikt is. Het is waarschijnlijk beter als je dat met flash gaat doen. Er bestaat daarvoor een programma, dat heet flash slideshow maker en die geeft je gratis een hoop mogelijkheden om een fotoalbum te maken. Hij zt ook alles automatisch om naar een website als jij dat vraagt.

als je hierbij een handleiding nodig hebt moet je het even hieronder vermelden, dan maak ik er een als ik thuis ben.

Greetzz,
Timo

Timo17,

Ik zet nogal veel tekst bij de albums en meerdere foto's op 1 pagina. Ik ken het programma niet en weet dus niet wat de mogelijkheden zijn.

Ben wel geinteresseerd in een gebruiksaanwijzing want zo'n computer freek ben ik nu ook weer niet.

Bedankt

een ander oplossing is om de foto's te verkleinen. dat is niet altijd de mooiste oplossing, maar hierdoor verklein je wel drastisch de grote. zie voor uitleg van de grote van een plaatje op volgende link http://home.concepts-ict.nl/~michael1/les04.html#imagesizes (dit is wel voor een html cursus, maar het gaat om het verminderen van de grote hier).

hopelijk heb je er iets aan. suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan