Powerpoint presentatie op DVD Branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anietje

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2005
Hallo,

(Deze vraag, staat al een keertje in het forum, helaas was ik op onverklaarbare wijze ingelogd onder iemand anders z'n mailadres, vermoederlijk gebruikersnaam + password het zelfde, nu aangemaakt)

MIJN VRAAG IS;

Weet iemand of en hoe ik mijn powerpoint presentatie op een DVD kan branden. Zodat ik de presentatie op een DVD speler kan afspelen.

Alvast Bedankt

Anietje

Ik weet niet hoe groot je presentatie is, maar het lijkt mij persoonlijk zonde om een gehele DVD te gebruiken voor een enkele powerpoint presentatie. Vaak is een powerpoint presentatie maar enkele Mb's groot. Een DVD is duurder dan een CD, bovendien kan een CD op elke cd-rom worden gelezen, niet elke pc heeft een DVD speler.

Het hangt een beetje af van welk brandprogramma je hebt. Vaak wordt er een programma als Nero of Easy cd creator bij de brander geleverd, maar je kunt ook gerust een ander programma gebruiken. Ook windows xp heeft een brandfunctie.

Als voorbeeld neem ik het programma Nero 6. Als je dat opstart krijg je een scherm te zien waar je instellingen kunt opgeven. Je kan hier op ok klikken. Nu zie je een scherm dat bestaat uit twee delen, het linker gedeelte geeft een overzicht van de bestanden die je geselecteerd hebt om te branden, in het rechter gedeelte zie je een soort verkenner waarin je de mappen en bestanden kunt selecteren die je wilt gaan branden. Sleep de betreffende bestanden en mappen naar het linker gedeelte van het scherm. Ze verschijnen dan in het overzicht van te branden bestanden. Hierna kan je klikken op de knop burn compilation in de menubalk (het lijkt een beetje op een cd met een lucifer erop).

In windows xp kan je de bestanden in de verkenner naar de brander slepen. Vervolgens kan je kiezen voor burn these files to cd.

Tip: sla hem op als pps in plaats van ppt, de presentatie speelt dan meteen af als je hem opent.

Bedoel je soms op een stand alone DVD speler? Nee dat kan niet.

Hallo Hangmat,

Wat ik eigenlijk wil met de powerpoint wil, is daarin mij foto's plaatsen(album maken), daarbij kan ik dan zelf bepalen de layout (achtergrond), stijl, muziek ed. Ik heb een programma foto's op TV 2.0 van Easy Computing alleen in dit programma ben ik heel erg beperkt met de layout, stijl ed. Dus het formaat van de powerpoint zal wel iets groter zijn. En ook zou ik er dus verschillende presentaties op 1 DVD willen hebben. Althans de mogelijkheid om op een DVD speler af te spelen.
Ik weet niet of je hier een tip voormij hebt?

Groeten
Anietje

p.s. bedankt voor het reageren.

Bedankt voor je berichtje.

Zal de trail uitproberen, maar vindt programma
toch wel een beetje duur!

Hallo James 007,

Zo je bent inderdaad 007.
Je kunt goed snuffelen.:thumb:
Ik heb link bekeken:
Create Video Tutorials, Software Demos and Presentations
New! Camtasia Studio 2.1
Introducing the only PowerPoint add-in that records it all!

See what else is new in 2.1 >
Camtasia Studio is a complete solution for quickly creating professional-looking videos of your PC desktop activity. Anyone can Record and create a full-motion video tutorial or presentation, in real-time, and publish it in the format of their choice. No multimedia or programming experience necessary!

Record your activity on the screen, your narration and system audio
Edit, enhance and add interactive hotspots
Publish in a wide variety of formats including Flash, CD-ROM and streaming video
Features Overview
Free Trial Download
Buy Now for $299

Dus als ik het goed begrijp kost dit programma 299 dollar. Vind ik wel heel duur.
Als ik het verkeerd heb dan hoor ik graag van je.
Als het klopt, in ieder geval bedankt voor het meezoeken.

Als ik het verkeerd heb dan hoor ik graag van je.

Anders niet?

Sorry, ik dacht dat er misschien een tutorial bij stond waar je zelf wat mee kon doen. Laten we nog wat verder snuffelen... en goedkoper.

Bij mij is het zo:
1. Zelf doen zonder programma
2. FREEWARE
3. SHAREWARE DEMO/TRIAL
4. KOPEN

ik geraak meestal niet verder dan 3.

Hallo Amorlaura,

Bedankt voor je berichtje.
Dit programma heb ik reeds getest in de trailversie.
En ook ik was hier zeer enthousiast over.
Van deze soort programma's gaat ook hier mijn voorkeur naar uit.
Ik was nog wel opzoek naar een programma om powerpoint op DVD te zetten.
Maar Photodex schaf ik zeer zeker aan.

Bedankt,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan