powerpoint presentatie op dvd branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

amanda87

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
hey
ik moet een powerpoint presentatie op een dvd branden. nou heb ik dit al geprobeerd en hij had inderdaad gebrand maar ik kan hem nu niet afspelen op een andere computer wel op mijn laptop waar ik ook die dvd op heb gebrand.

nou was mijn vraag dus hoe moet ik die presentatie op een dvd krijgen zodat die ook op andere computers afspeelt?
ik heb windows vista en heb cd-r 700mb mocht dit van toepassing zijn.

mvg amanda

hey
ik moet een powerpoint presentatie op een dvd branden. nou heb ik dit al geprobeerd en hij had inderdaad gebrand maar ik kan hem nu niet afspelen op een andere computer wel op mijn laptop waar ik ook die dvd op heb gebrand.

nou was mijn vraag dus hoe moet ik die presentatie op een dvd krijgen zodat die ook op andere computers afspeelt?
ik heb windows vista en heb cd-r 700mb mocht dit van toepassing zijn.

mvg amanda

Met welke dvd (soort/merk) heb je hem gebrand? sommige dvd worden niet door alle apparaten ondersteunt...

philips maar daar heb ik verder nooit problemen mee gehad... heb wel een keer muziek proberen te branden met deze laptop toen deed die het ook al niet
dus kan het misschien niet aan me laptop liggen heb namelijk nog een computer en daar kan ik die cd's wel gewoon branden en doen ze het ook

philips maar daar heb ik verder nooit problemen mee gehad... heb wel een keer muziek proberen te branden met deze laptop toen deed die het ook al niet
dus kan het misschien niet aan me laptop liggen heb namelijk nog een computer en daar kan ik die cd's wel gewoon branden en doen ze het ook

ik heb namenlijk ook hetzelfde probleem gehad; dat hij alleen afspeelde op de pc waar de dvd op was gebrand. dan ligt het aan de brander, vast en zeker!

zou het ook eventueel kunnen liggen aan de manier van opslaan...? probeer hem namelijk naar een andere computer te sturen maar bij die andere kan ik hem niet eens openen

zou het ook eventueel kunnen liggen aan de manier van opslaan...? probeer hem namelijk naar een andere computer te sturen maar bij die andere kan ik hem niet eens openen

Hoi, mischien iets meer duidelijkheid, bedoel je met opslaan het branden..? en wat bedoel je hiermee?: probeer hem namelijk naar een andere computer te sturen maar bij die andere kan ik hem niet eens openen

mvg BJ

het opslaan van het bestand bedoel ik en naar een andere computer sturen: me pa heeft boven een ook computer staan en daar heb ik hem geprobeert heen te sturen daar kan hij het bestand niet vinden of niet openen maarja beide komt op het zelfde neer:)

verwijzingen

heb je in je powerpoint verwijzingen naar andere externe bestanden?

wanneer dit het geval is zal de powerpoint automatisch naar deze bestanden gaan zoeken.
als hij deze niet kan vinden dan start de powerpoint alleen wanneer de doelbestanden ook op de cd-rom staan. dit kun je vermijden door ipv de bestanden direct te koppelen aan je powerpoint of door het doelpad van je externe bestanden aan te passen.
voorbeeld
je verwijst naar een filmpje die bij jouw laptop op de c schijf staat dan staat er vaak in de verwijzing doelbestand c:\......\...\filmpje.avi
je wijzigd dan je de naam naar alleen ...\filmpje.avi

wanneer je dan je powerpoint en filmpje op een cd\dvd brand dan zal powerpoint alleen zoeken naar jou filmpje in de directory van ...\filmpje.avi en het filmpje wel vinden in plaats van dat hij zoekt in c:\.....\...\flimpje.avi

ik hoop dat het lukt.

Greetz,

Frank.:)

@ Frank

Ik heb daar een vraag over.
Ik heb regelmatig last van "broken links" omdat mijn presentaties vaak op andermans computer moeten draaien. Een menu met links naar andere ppt's of filmpjes werkt dan vaak niet omdat er andere stations namen of path's gebruikt worden.

Hoe kan ik de link aanpassen zoals hierboven beschreven?

welk programma gebruikje

welk programma gebruik je om te branden daar kan het ook aan liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan