powerpoint vanaf andere computer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie123

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Beste forumleden
is het mogelijk om in een netwerk een powerpoint presentatie op een andere computer op te starten.
bvd ronnie

Kijk naar programma's zoals psexec

Lijkt me dat datgene wat jij wilt alleen werkt als er als iemand op de 'presentatie-pc' is ingelogd, i.c.m. het gebruik van psexec.

Succes,

Tijs.

via remote kun je ook de scheduler bedienen. Dit eventueel in combinatie met autologon.

Desnoods vervang je de standaard screensaver (logon.scr) door powerpoint.exe . Maak hiertoe een kopie van powerpoint.exe en hernoem deze naar logon.scr. Deze kopieer je naar je Windows map.

Hallo rogers
ook bedankt voor je reactie
maar weten jullie ook een site ( liefst nedelandstalig ) waar ik kan kijken hoe ik het aanpakken moet?
ben een leek in dit verhaal.
grt ronnie

Probeer eens te omschrijven wat je precies wilt bereiken. Wil je bijvoorbeeld een computer maken die als je hem aanzet vanzelf een powerpoint presentatie laat zien (advertentiezuil of bij een receptie bijv). Iets anders kan zijn dat je bijv. een pc wilt aansturen die in een presentatieruimte is gekoppeld aan een beamer. Dat zijn even 2 dingen die ik kan verzinnen, maar wellicht heb jij nog een andere achtergrond voor je vraag.

Met die informatie kunnen we je een veel gerichter antwoord geven.

hallo RogerS
het is voor een toernooi waar ik met 2 computers werk die zijn aangesloten op een beamer.( en een waar ik achter zit)
1 is er voor de wedstrijd gegevens en op de ander draait een pp presentatie met algemene informatie en reclame.
nu dacht ik om aan het einde van het toernooi als de kampioen bekend is op alle 2 de beamers een presentatie te maken met de eind uitslag en kampioen die ik op afstand bedienen kan (de computers die de beamer aansturen staan in de zaal).
hoop dat dit een beetje duidelijk is.
groetjes ronnie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan