Powerpoint voorstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
ik heb hier 22 foto's en wil daar een voorstelling, show van maken. Kunnen die samen in één voorstelling en dan met een e-mail worden verzonden. Moet men die eerste verkleinen en met welk programma. Of zijn er betere programma's om mee te werken.
Lode

Wat is de totale grootte in Mb's van die foto's?
En om welke bestandstype gaat het?

Het zijn er met bestands type *.jpg en 22 foto's van +/-2.5 Mb =+/- 55 Mb.
Ik heb vroeger al eens een pps gemaakt met meer dan 70 foto's en geluid erbij maar dan heb ik die op een cd gezet.
Maar men krijgt zoveel pps shows binnen via e-mail, dat ik ook graag dit op die manier zou willen doen.
Ik zal die wellicht moet verkleinen van MB , maar met welk programma. En behouden ze dan hun klaarheid.
Lode

Als die foto's als jpg per stuk 2.5 Mb zijn dan kan dat in ieder geval veel kleiner.
De resolutie zal erg hoog zijn, wat uitstekend is als je ze wilt afdrukken maar voor het tonen op een beeldscherm is dat naar mijn mening teveel van het goede, zeker als je ze dan ook nog eens niet full screen hoeft te zien maar in een Powerpoint presentatie.

Ik zou een kopie van die foto's maken naar een andere map en daar het programma Free Image Resizer gebruiken om ze te verkleinen.
http://www.iwesoft.com/product/34/image-resizer

Doe dat eerst met 1 foto en kijk hoe deze er dan in een Powerpoint presentatie uit ziet, tot je de gewenste grootte weet en dan kun je ze met dat programma allemaal in 1x dezelfde maat maken.
Ik denk dat ze in grootte qua Mb wel 10x kleiner kunnen.
Maar wellicht dat ik wat minder kritisch ben.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik maak zelf alleen maar presentaties met foto's erin.

Als je de foto schermgroot wil afbeelden, zou je de foto kunnen verkleinen tot de resolutie van je beeldscherm (bijvoorbeeld 1440x900 of 1920x1080)
Dan zie je exact hoe het er in de presentatie gaat uitzien.
Bij .jpg bestanden geeft een grotere afmeting vaak een beter beeld, maar dat moet je zelf even uitproberen.

Versturen via de mail kan soms problemen geven.
Is het niet bij jou, dan wellicht bij de ontvanger.
Versturen via bijvoorbeeld www.mijnbestand.nl is een handige manier.
En geen probleem met de grootte van het bestand.

Succes,

Groetjes,
Ger

Ik heb de foto's verkleint met het progje van Edmoor en ja hoor ner staan er nu 24 in met een totale grootte 1.2 MB
Heb de pps kunnen afmaken, dus foto's plus een liedje en eveneens verzonden per klassieke e-mail. Dat van mijnbestanden.nl om te verzenden had ik ook al gevonden, maar blijkt niet nodig. Die muziek kan men die ook verkleinen?
Dank voor de geboden hulp en
groetjes
Lode

Hallo Lode,

De muziek verkleinen?
Lijkt mij wel.
Maak er een MP3 van.
En dan eventueel met een legaer bitrate.
Ik gebruik daarvoor het p[rogrammaatje dbPowerAmp (superklein en doet precies wat het moet doen).
128 is al vrij klein maar heeft nog een redelijke kwaliteit.
Eventueel gewoon proberen door de bitrate nog lager te zetten.

Succes,

En zet het item op "beantwoord" als je denkt dat je vraag geen verdere toelichting meer behoeft.

Groetjes,
Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan