Powerpoint werkt traag en gooit van alles door elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert Samson

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2006
Mijn PowerPoint programma werkt de laatste maanden heel traag. Laat de dia's aan de zijkant zien maar als ik daar door heen scroll met behulp van de pijltjes dan zie ik wel in het hoofdscherm de nieuwe dia verschijnen maar aan de zijkant gaat het heel langzaam en sluiten ze niet aan op het hoofdscherm. Iets opzoeken aan de zijkant kan dan ook niet of nauwelijks.
Ook nieuwe teksten afbeeldingen er in plakken gaat heel langzaam. Dezelfde PowerPoint bewerken gaat dan wel weer heel goed op mijn werk bijvoorbeeld. Maar thuis zit ik met een trage en nauwelijks werkende programmatuur. Dat heb ik alleen bij PowerPoint en niet bijvoorbeeld met excel.
Moet ik een upgrade doen en hoe doe je dat zonder weer iets te betalen aan Microsoft? Kan ik het hele programma vervangen bijvoorbeeld zonder word, ecxcel etc. van microsoft te beschadigen of erger ook mee te verwijderen?

Welke versie van PowerPoint gebruik je?
Hoe groot is de presentatie?
Gaat het alleen bij deze presentatie mis, of ook bij andere presentaties?
Upgraden kan (legaal) niet gratis, herstellen wel

vanaf office 2007 kun je problemen als volgt opsporen en herstellen
Mvg Leo

Versie is van 2010. De PowerPoints zijn ongeveer 20-50 slides en geven allemaal, wel of geen plaatjes of filmpjes er in dezelfde vertragings problemen. Terwijl op een andere computer er niets aan de hand is. Bij nader inzien stond er een update voor mijn microsoftware klaar. Die ben ik nu aan het downloaden. Kijken wat er gebeuren gaat. Alvast bedankt voor de tips.

Powerpoint werkt traag en gooit van alles door elkaar

Inmiddels een update gedaan maar hetzelfde probleem blijft er bestaan met PPT bestanden. "Microsoft Office Professional Plus 2010" heette de update. Kan iemand me nu nog helpen hoe ik weer de PPT aan de praat krijg?

Ik hoop nog steeds dat iemand mij kan helpen

Laatst bewerkt:
Hallo Bert,

Misschien dat volgende je kan helpen. Baat het niet, schaden doet het zeker niet.

1. Ga Program Files of Program Files (x86) en open de map Microsoft Office. Open de map Office14 en klik met rechter muisknop op het bestand POWERPNT.EXE.
Tabblad Compatibiliteit. Zet een vinkje naast "Bureabladsamenstelling uitschakelen".
ScreenShot083.jpg
OK

2. Windows 7:
Start > Uitvoeren
Tik in het vakje "msconfig" (zonder aanhalingstekens)
OK
Tabblad Algemeen: Schakel "Selectief opstarten" in.
Schakel het item "Opstandonderdelen laden" uit.
ScreenShot086.jpg
OK
Heropstarten PC
Als het probleem nog altijd niet verholpen is, tik dan terug "msconfig" in het vakje, en schakel "Normaal opstarten" in.
Heropstarten PC

3. In PowerPoint:
Bestand > Opties > Controle
Neem het vinkje weg bij "Spelling controleren tijdens typen"

Op hoop van zege!
Groetjes,
Astra

Ik denk dat het probleem gezocht moet worden in de cpu en het geheugen. Welke CPU en hoeveel geheugen zit er in de PC? En welke versie Windows wordt er gebruikt?

Astra,

Welke van de mogelijkheden moet ik doen of moet ik alle drie handelingen doen? Ik draai onder 2010 dus 2007 is dan niet van toepassing?

srpchulp

Het is windows 2010 en wat is cpu. Geheugen is me ontschoten maar de computer is van 2011

Windows 2010 bestaat niet. Wel win98, win2000, windows xp, vista, windows 7 of Windows 8. Welke is het (bij het starten van de PC zegt ie altijd welke windows er start.).

CPU is de centrale processor.

Overigens ben ik er redelijk van overtuigd dat hier in het probleem zit (windows versie, cpu en/of hoeveelheid geheugen) en niet in de versie van Powerpoint. Vraag het eens aan iemand in uw omgeving die verstand heeft van computers.

Bert,

Je mag alle 3 opties gerust uitvoeren.
Ik vermoed dat Windows 7 op je pc geïnstalleerd is want toch recente pc van 2011.

Groetjes,
Astra

@srpchulp,

Bert schrijft:

Dat heb ik alleen bij PowerPoint en niet bijvoorbeeld met excel.

Daarom mijn vermoeden dat het probleem bij PP ligt.
Daarbij heeft hij zojuist gemeld dat zijn pc van 2011 is. Dus een vrij recente pc waar denkelijk toch voldoende geheugen in zit.

Groetjes,
Astra

Laatst bewerkt door een moderator:

Astra,

Ik heb iets gedaan met comptabiliteit. Niet helemaal wat je zei maar Microsoft vroeg zelf al of ik iets in die richting wilde herstellen. Daarop ja geantwoord en het is gelukt. Het werkt weer zoals voorheen. Zoals je merkt heb ik er niet veel verstand van wat heel storend is eigenlijk maar we gaan er mee door en ik hoop maar dat het lang goed blijft gaan. Hartstikke bedankt. http://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/biggrin.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan