powerpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Hoe kan ik muziek koppelen aan een presentatie die 104MB groot is?Als ik in mijn presentatie ga naar extra-opties dan vind ik daar op de onderste regel:geluid koppelen aan bestand groter dan,en dan staat het standaard op 100kb Dat kan ik maar verhogen tot 50000kb maar mijn presentatie is 104MB Bedoeling is dat ik deze op CD brand en vervolgens bv op mijn werk afspeel met het bijhorende geluid.

je kan je geluid koppelen en dan moet je die wel mee nemen naast je presentatie

of gewoon je presentatie splitten in meerdere presentaties

hoe neem ik het geluid mee dat ik gekoppeld heb?Hoe kan ik een presentatie splitten en achteraf op CD zetten zodat deze opnieuw 1 geheel vormd?Jij blijkt hier meer over te weten GTD.Kan je mischien wat uitleg verschaffen?Ik lees het vanavond wel als ik thuis kom want ik moet nu gaan werken

verplaatst van overige software:)

Ik ben er in geslaagd het probleem min of meer op te lossen.Ik heb eerst een map gemaakt en daar de muziek in ondergebracht.Dan een presentatie gemaakt en voor de muziek een verwijzing gemaakt naar de map waar het is ondergebracht.Ik heb dan de presentatie en de muziekmap op cd gebrand en alles werkt.Wat ik nu nog wil is het volgende.Als ik de cd erin doe opend het scherm van windows met de vraag wat ik wil doen.Ik kies dan voor de map openen.Ik zie dan de inhoud van de cd met daarin de map met de muziek en de presentatie zelf.Hoe krijg ik het voor elkaar dat wanneer ik de cd erin stop gewoon de presentatie onmiddelijk begint te spelen zonder dat ik eerst de inhoud moet openen enzo

Klein witte,

Dit kan in principe heel simpel door een autorun.inf bestand aan te maken en dit ook op de cd te zetten.
De cd-rom zoekt dit altijd als eerste op en voert de commandos uit die daarin worden gegeven.

Open in kladblok een nieuw document en type het volgende in, waarbij de ***** staan voor jouw powerpoint presentatie.

[autorun]
open=*****.pps

Staat jouw presentatie niet in de hoofmap dan voeg je de map er aan toe waarin de presentatie zich dan bevind, bijv.

[autorun]
open=\map\*****.pps

Waarbij map natuurlijk vervangen moet worden door de map waar jij hem eventueel in hebt staan.
Sla dit bestand dan vervolgens op als autorun.inf
Dus gewoon intypen autorun.inf en dan ok klikken
Maak overigens van je presentatie wel een .pps in plaats van .ppt anders start eerst namelijk gewoon powerpoint op en moet je alsnog handmatig de slideshow starten.

Suuk6,

Remy

Hoi Remy,ik denk dat het me eindelijk allemaal gaat lukken.Ik probeer het morgen uit want nu moet ik naar mijn werk vertrekken.Dus als ik het begrijp vervang ik de kruisjes gewoon door het icoon van mijn pps bestand.Ik typ dus ik kladblok[autorun]open en dan copier ik het icoon van mijn presentatie gevolgd door een .pps Ik had trouwens mijn presentatie al opgeslagen als pps in plaats van ppt zover was ik dus al

het icoon hoeft niet als de bestandsnaam in de autorun.inf maar overeen komt met jouw presentatie.

Dan zou het moeten werken..

Remy

:thumb:

Hoi Remy,het lukt nog steeds niet.In kladblok maak ik een document aan waar ik het volgende intyp
[autorun]open=presentatie vakantie 2003.pps
deze moet ik dan opslagen als autorun.inf maar dat lukt me niet.Ik doe opslaan als,maar waar typ ik wat in?Wat zet ik bij bestandsnaam?Bij bestandstype kan ik enkel kiezen tussen tekstdocument(*txt) of alle bestanden.Dan heb ik nog codering waar nu staat ANSI en daar kan ik kiezen tussen ANSI;Unicode;Unicode big endian of UTF-8 Jij verteld dat ik gewoon moet intypen:autorun.inf en op ok klikken maar waar typ ik dat dan in?Kom ik duidelijk over of vermeld ik het verkeerd?Kan je nog ff helpen pleace

Kleinewitte,

in kladblok typ je dus de volgende regels:
----------------------------------------------------

[autorun]
open=presentatie vakantie 2003.pps

----------------------------------------------------

Vervolgens ga je naar bestand en kies je voor opslaan als. Type dan in het vakje bij bestandsnaam, waar ' *.txt ' al staat, autorun.inf

Dus gewoon achter elkaar intypen : autorun.inf
en kies dan voor opslaan. Kijk wel ff waar je het bestandje neerzet, of je zet het meteen op de CD.
En denk aan de goede directory in het .inf bestandje, dus dat je goed aan geeft waar jouw presentatie staat.

Als dit eenmaal op de CD staat moet de CD dus automatisch naar jouw powerpoint presentatie gaan.

Suuk6,

Remy

Remy,blijkbaar doe ik iets verkeerd want het lukt niet.
Ik heb dus een autorunbestand aangemaakt zoals jij uitlegd.Dat zou moeten goed zijn want ik heb zelfs op het forum een progje gevonden dat automatisch je autorun aanmaakt en dat is hetzelfde als jij uitlegd.Ik brand nu met nero het autorun,mijn pps en 5 liedjes die nodig zijn voor mijn pps.Als ik hem vervolgens wil gebruiken opent hij niet en ik kan hem wel handmatig starten dus mijn autorun werkt niet.Wat ik niet begrijp is wat ze bedoelen met:plaats het in de root van de cd.
moet ik soms in het autorun het volgende typen?
[autorun]
open=\D\vakantie2003.pps waar de D staat voor cd-rom station omdat mijn pps daar opstaat.Is het teveel gevraagd om nog 1 keer te helpen a.u.b Ik begrijp wel dat het éénvoudig moet zijn maar toch lukt het me niet

De root of de hoofdmap is gewoon de map die je ziet als je de cd opent. dus je hoeft niks toe te voegen aan je autorun bestandje. Zorg dus dat je dit bestand gewoon zichtbaar op de cd hebt staan en dus niet verstopt achter drive letters of mappen.

Kijk ook eens of het wel echt een autorun.inf bestandje is... Het icoontje van een kladblaadje met een soort geel tandwieltje moet er doorheen staan.
Mocht het nog niet werken dan weet ik het zo ook niet meer, missschien de andere Helpmij-ers nog ideeen???

Remy

Remy,ik ben nu 2 dagen bezig geweest met dat autorun bestand en er is helemaal niets fout.Als ik de cd erin doe gebeurd er niets.Ik heb onder in mijn taakbalk van creatief een progje staan(disc detector)als ik daar op klik zie ik inderdaad dat er een zelfstartende cd in het cd-rom station zit en als ik deze aanklik start hij dus inderdaad.Jij bent dus enorm bedankt voor alle hulp.Nu moet ik enkel nog uitzoeken hoe het komt dat deze niet direkt start.Ik heb waarschijnlijk ergens een instelling veranderd zonder het zelf te weten denk ik.Indien je hierover een idee hebt mag je het altijd laten weten,maar ik ben dus enorm gelukkig met het behaalde resultaat.De groetjes en deze vraag is dus eindelijk opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan