powerpointpresentaties in html-frames plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter arzu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

arzu

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2001
Ik wil een page maken met drie frames waarbij in ieder frame een aparte powerpointpresentatie loopt. (die kun je als html opslaan)
Het lukt me niet. De presentatie wil alleen zonder frames en beweging krijg ik alleen fullscreen en na het klikken van een button.

Enig idee hoe ik hem werkend kan krijgen? of is dit gewoon een beperking van explorer/powerpoint

enige achtergrond:
er hangen pc's als demomodellen ergens voor een etalage. Er moeten diverse boodschappen op het scherm komen gemaakt door mensen die net iets in powerpoint kunnen. Via mijn site kunnen ze dan uploaden.
De presentaties komen van verschillende bronnen, en kunnen op verschillende servers staan. De demo-pc haalt ze gewoon via internet op door verschillende links waar de frames naar wijzen.

beweging

Met beweging bedoel je de animaties in de powerpoint of het veranderen van de slides?

Wil je de frames naast elkaar (dus in kolommen) of boven elkaar (in rijen)?

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reactie.
Met beweging bedoel ik het automatisch wisselen van slides.
Er komt een groot frame (hele bovenste rij) en twee of drei kleinere in de de onderste rij (dat zijn dus 2 of drie kolommen in de onderste rij.)
Het is de bedoeling dat je geen randen ziet (demo-scherm)

Zoiets dus?

Heb de Powerpoint-presentatie opgeslagen als GIF-bestanden. (Opslaan Als - GIF)

Op http://www.rdpslides.com/pptfaq/FAQ00052.htm is te lezen hoe dit op een hogere resolutie kan.

Het voorbeeld dat ik voor je heb gemaakt is te zien op:
http://www.frankwinfaber.nl/helpmij/powerpoint/

en bijgevoegd als ZIP

Het formaat waarin de plaatjes worden weergegeven wordt automatisch aangepast aan de schermgrootte. Na een resize moet je hiervoor echter wel eerst even op refresh klikken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
HAllo, Bedankt voor het meedenken, en het voorbeeld!
Dit is inderdaad ongeveer de bedoeling.
Nu heb ik echter de bijlage geprobeerd te openen maar dan vraagt ie om een foto-show programma die je dan blijkbaar moet aanschaffen. De links die je gaf zijn ook heel interessant, want met een beetje doorklikken ben ik aan goede info gekomen..

Wat ik zou willen dat kan wel, daar ben ik van overtuigd, maar ik heb er zelf niet zo veel verstand van . Ik kan wel een site maken, maar heb geen ervaring met PHP ofzo. Ik zoek dus wat expertise of hulp/tips om mijn site aan te passen.

Het volgende is de bedoeling: de gebruiker slaat zijn powerpointfile locaal op, gaat naar mijn site en kan hem uploaden. Dan komt ie in zijn toegewezen directory die gekoppeld is aan zijn frame (de grote of één van de drie kleine) Een andere gebruiker doet dus hetzelfde voor een ander frame.
Op de show-pc worden de files automatisch binnengehaald en getoond. Dat wil ik realiseren.
Degene die me een mail stuurt toon ik de url (hoe ver ik nu ben)
Mijn email: capacitXeit@yahoo.com (even de X verwijderen)

programmeren in PHP

Ik weet niet of er tool beschikbaar is waarmee je powerpoint-bestanden mbv PHP kan omzetten naar plaatjes, maar nu het er op lijkt dat er redelijk wat PHP programmeer werk bij komt kijken kun je misschien beter in de "Programmeren - PHP" sectie een topic openen en daarin ook verwijzen naar deze.

Programmeren - PHP:
http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=77

Suc6,

Frankwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan