Powerquest hulp gevraagd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

poppedein

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Ik heb een drive-image van Powerquest op E staan.
Nu wil ik deze terugzetten naar de oorspronkelijke c-schijf, maar ik ben een beetje huiverig hierover.
Als ik de image terug wil zetten krijg ik de boodschap:
"The partition will be deleted before diskimage is restored.
Warning: Deleting a partition will distroy any existing data in that partition."

Natuurlijk, dat is duidelijk. Maar nu is mijn vraag, de computer wil opnieuw opstarten. Gaat dat zomaar?
Gaat dat vanzelf? Omdat alle opstart programma's van windows er dan niet meer op zitten. Of is dit allemaal ingebakken.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Een image is een exacte kopie van de situatie van het moment dat je de image maakte.

Dus als je toen opstartprogramma's had, dan heb je die ook als je de image terugzet. Alles wat je DAARNA hebt gemaakt, die staan niet in je image.

De programma's moeten uiteraard op dezelfde plek staan als toen, want dat is allemaal in het register opgegeven.

Dus als je een image terugzet, dan is alles precies hetzelfde als toen je de image maakte. Alles wat daarna geinstalleerd is werkt niet meer en moet opnieuw geinstalleerd worden.

Dat bedoel ik eigenlijk niet. Maar ik denk dat er al uit ben. Ik was onzeker over het feit, dat Powerquest , wanneer ik wil restoren, de computer opnieuw gaat opstarten en dat dan niets meer zou werken. Ik dacht namelijk, dat wanneer alles verwijderd is (of gaat verwijderen) dat dan heel de computer in de soep ging lopen. Maar ik heb van iemand het antwoord gekregen, dat Powerquest dan eerst de schijf formatteerd en dan de image gaat neerzetten.
Dan zou hij weer in oorspronkelijke kooptoestand zijn.
Daar gaat het namelijk om, want de originele recovercd werkt niet, omdat een *.swp gemist wordt.
Er staat echter wel in de recover directory een "factory.pqi" file en daar wil ik het dan maar mee proberen.

Heb je hem al teruggezet?

Mocht je dit nog niet gedaan hebben: een tip:
ik heb ook een keer de 'originele kooptoestand' terug willen zetten bij iemand waar helemaal geen schijf bijgeleverd was (zelfs geen windows-schijf), want ALLES zat o, zo handig, in de image
die OP de harde schijf stond.

Ik terugzetten, halverwege: FOUT !
Door een beschadigingetje van de harde schijf.
En dan?...

Dan heb je dus niks meer!
Want ook de image die op de harde schijf stond is dan foetsie.
Handig hè?

Ik moet wel zeggen dat ze hem heel goedkoop kwamen ophalen/hersteld terugbrengen. Dus waarschijnlijk onderkende de fabrikant dit probleem.

Maar is het niet wat absurd om zelfs geen Windows-schijf mee te leveren?

ALs je dus nog niet begonnen bent, zou ik zeggen: zet de image op een paar schijfjes. Als het dan niet in één keer lukt, dan kan je het tenminste opnieuw proberen.

Maar wie weet is het wel gesmeerd verlopen.
Groet
Marja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan