Powerstrip Overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvnhs

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Hallo mensen

Ik wou mijn pc wat overklokken dit heb ik gedaan met powerstrip.
Je kan daar 2 van die schuifjes omhoog zetten zodat er mhz worden.
Maar ik heb gezien toen ik het progamma installeerde dat hij ook automatisch opstart ik heb dit uitgezet.
Maar het effect van overklokken werkt dat nou altijd of moet je persee powerstrip meedraaien op de achtergrond?

groetjes kevin

het overklokken gebeurd normaal altijd in de bios.
Je kunt het softwarematig doen, maarja dat werkt niet echt.

Wat zijn de specificaties van je pc? (merk/type)

mobo, cpu, geheugen enz

Edit:

Powerstrip voor de videokaart idd. => tis al laat :s sorry
Idd zoiets moet je op de achtergrond mee laten draaien om je overklok te laten werken.
Je kunt ook je kaart flashen, maar ik weet zelf niet hoe dat werkt

Laatst bewerkt:
Okee
mijn pc is:
31132385.png

pc2.png

groetjes

Overklokken gebeurt niet altijd in het BIOS, met name videokaarten worden veelal via software gedaan.

Softwarematig overklokken helpt wel degelijk, zeker als je tijdens het opvoeren van je snelheden de startup functie niet aan hebt staan. Mocht er dan wat misgaan herstart je met default settings.

Powerstrip moet wel meedraaien op de achtergrond, maar in de praktijk merk je daar niet of nauwelijks wat van.

Laatst bewerkt:
maar als ik dat met powerstrip heb gedaan en ik sluit het progamma helemaal af blijven dan nog die veranderingen? of gaan die dan weg?

owh domme reactie van mij:P
maar bestaat er geen overklok progamma waar mee je kan overklokken en die instellingen blijven zonder dat het progamma mee hoeft te draaien?

Dat hangt van het programma af. Een meer geavanceerd programma zoals Rivatuner kan zelfs clocks toepassen zonder de toepassing te starten. Vervolgens vervallen deze tijdens de herstart van de pc, om ze bij aanmelding weer op de ingestelde clocks te zetten.

EDIT: Je reageert te snel :P

owh okee bedankt voor je reactie!
en jullie hadden de bios.
hoe werkt dat dan? hoe kan ik mn pc overklokken in de bios?

medion pc?
zo ja, is het niet mogelijk of misschien nihil

En toch gebeurt het steeds meer. Overklokken wagen mensen zich steeds sneller aan, zonder de risico's in acht te nemen. Wil je dat ik het simpel of uitgebreid uitleg?

@mukkel: Die graka kan wel, CPU lijkt me moeilijker door een gelockte BIOS.

graka heeft geen nut.

Bottleneck is de cpu. Kan de kaart wel opschroeven, maar je merkt er niets van.

Ja ik weet dat het niet zonder risico's is.
Ja leg maar eens uit hoe je dat doen dan:p

Tis nog een pc met agp slot. => lekker irritant altijd die mooie nvidia namen

Ik zou op marktplaats bv een videokaartje op de kop tikken.
(als je der tenminste og geld aan uit wilt geven)

bv een ATI 1650 pro / 1950 pro
of nvidia 7900

iets in die trent

Der staan ook een paar leuke 3850-jes op agp versie

Laatst bewerkt:
Als je zelf aangeeft dat de CPU de bottleneck is, waarom raad je dan een andere videokaart aan? En dan nog: op een langzamere cpu kreeg ik een 9800Pro ook met een flinke merkbare overklok. Dat ding draaide zwaar over de rooie, maar FPS'en bleven stijgen.

Zou je kennis maar eens wat opfrissen wat pc's betreft, overklokken is toch echt voor alle generaties na de Pentium1.

zat ff in de waan dat het de 9800 pci-e versie ging ipv de agp. => wasniet echt wakker.

De agp 9800 is allang een antieker. Dus idd is de videokaart nu de bottleneck.
Deze overklokken heeft voor de rest ook geen nut. misschien 10 -15 procent sneller.
En dan nog is het langzaam als dikke ******.

En lees verder. hij heeft een medion pc met gelockte bios CPU overklokken is niet mogenlijk!

Het beste als hij iets sneller wil, is dus een andere videokaart via marktplaats.
Ik zou zelf niet al te veel geld mee uitgeven aan deze pc.
Misschien ook nog een sticky geheugen.

Edit, en op je opmerking ga ik niet eens in.... lutser

Laatst bewerkt:
Verplaaatst Overige software --->> Overklokken.

Je hebt dus alleen kennis van de huidige gang van zaken. Dat geeft niet, maar daar enigszins rekening mee houden is wel op zijn plaats.

De 9800 mag dan inmiddels verouderd zijn, maar het clockt wel, zonder meer.

Lees verder. Ik zeg toch ook dat de CPU overklokken niet mogelijk is?

Overigens wil ik met deze reactie(s) geen ''scheve gezichten'' bereiken, dus ga dan niet stiekem lopen schelden aub.

Goed, ontopic. TS, ben je bereid wat nieuwe spulletjes aan te schaffen? Het systeem upgraden heeft meer zin. Overklokken ook wel (in mindere mate), maar dit is zeker voor een merk-PC gewoonweg niet aan te raden, veelal niet eens mogelijk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan