powertoets

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
De powertoets van een laptop zit 'onder' het scherm.

Maar is het mogelijk om de laptop aan te zetten zonder het scherm elke keer te hoeven openklappen? Als je gebruik maakt van een apart toetsenbord en een apart scherm is dat vrij vervelend om dat elke keer te moeten doen en vrij onzinnig...

Is het mogelijk om een apparaat aan te sluiten die de functie van de powerknop kan overnemen? Zoals bijvoorbeeld op usb of iets dat aansluitbaar is via de netwerkpoort? En zoja, hoe zie ik of mijn usbpoorten die functie ondersteunen?

Ik heb ook nog plaats voor 2 pc-cards... Zijn daar eventueel mogelijkheden in? Bijvoorbeeld een kaart met een powerknop op of indien mijn usbpoorten zo'n extern apparaat niet ondersteunen een kaart met extra usbpoorten die die functie wel ondersteunen?

Of is er nog een andere oplossing? Ik hoor het graag!

Voor veel laptops zijn zgn. docking-stations te koop die o.a. doen wat jij wilt.

Kijk even bij de fabrikant van je laptop of als accessoire een docking station te koop is.

Tijs.

Ik heb even gekeken op de website van acer en ik veronderstel dat zoiets is dat je bedoelt met docking station: http://www.acer.be/public/page17.do...OCtxParam=nl&ctx3=-1&ctx4=BeLux&crc=407449621

Maar ik zie meer nadelen...
Ik weet niet zeker of ik het met zulk soort kan... de laptop aanzetten zonder scherm open te klappen... En bovendien lijkt het me heel erg veel plaats in te nemen... Ik zoek er in de toekomst nog een notebookkoeler onder te plaatsen en ik veronderstel dat het dan helemaal een probleem wordt...
Bovendien vind ik het een vrij dure oplossing.

Het spijt me, maar dan is er m.i. niets mogelijk: Met laptopklep dicht is (zonder docking station) geen mogelijkheid om het ding aan te zetten.

Tijs.

Nee, ook niet via een pc-card. Per slot van rekening wordt die pas actief als de laptop is opgestart danwel uit stand-by of slaapstand is gehaald.

Tijs.

Nou, m'n laptop steeds in slaapstand zetten zou een optie kunnen zijn, en dan kan ik 'm uit slaapstand halen met het toetsenbordje ofzo. Of met een ander extern apparaat...
Dat ga ik proberen als ik het toetsenbordje heb, hopelijk dit weekend.

Ik ben benieuwd. Hopelijk werkt het.

Tijs.

Helaas, bij mijn standaardtoetsenbord kan ik bij apparaatbeheer gaan aanduiden dat het mogelijk moet zijn om met dat apparaat de pc uit slaapstand te halen, dit staat op het tabblad energiebeheer. Het tabblad energiebeheer ontbreekt echter bij m'n externe toetsenbord...

Iemand nog een idee?:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan