powertoys - TweakUI

Status
Niet open voor verdere reacties.

totomaszot

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2005
Hallo,

Ik heb laatst de powertoys van Microsoft gedownload...

alles doet het prima behalve de TweakUI (een programmaatje om van alles te veranderen!)

als ik hem wil installeren geeft hij aan:

"Kan entrypoint van procedure GetDllDirectoryW niet vinden in bestand KERNEL32.dll"

Ik snap het na entrypoint al niet meer, maar er is vast wel iemand die dat wel snapt!

Al vast bedankt,

Thomas

Dit betekent dat je eerst Service Pack 2 moet installeren. Als je dit gedaan hebt, kun je TweakUi installeren.:)

Service PAck 2

Dit heb ik al gedaan, en natuurlijk ook service pack 1

allebei van Office 2003...

Thomas

Ik neem aan dat je de service packs voor xp moet downloaden en niet voor office?

Zoja, heeft u misschien een link van service pack 1?

Want ik heb alleen maar service packs voor office!

Bedankt.

Thomas

De link die ik je hierboven gegeven heb moet je gebruiken om Service Pack 2 te downloaden en te installeren. Service Pack 1 hoef je niet te downloaden, want die zit bij SP2 inbegrepen.:)

Als je <a href="http://www.microsoft.com/downloads/thankyou.aspx?familyId=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&displayLang=nl&oRef=http%3a%2f%2fwww.helpmij.nl%2fforum%2fshowthread.php%3fp%3d1567612%26posted%3d1" target="_blank">hier</a> klikt, wordt het bestand (wel 256 MB!) gedownload.:)

Yep, ik ben het aan het downloaden...

Zal het dadelijk meteen installeren! Dan kan ik ook meteen TweakUI installeren!

Bedankt alvast!

Graag gedaan! Let nog wel op het onderstaande vóór je SP2 gaat installeren:

Je moet op een aantal zaken letten als je SP2 wilt gaan installeren:

Vooraf checken of je software en hardwaredrivers compatible zijn met SP2. Er wordt op Helpmij en nog veel meer fora een hoop over geschreven, er is genoeg informatie over. En het is geen overbodige luxe als je de sites van de soft- en hardware-leveranciers even bezoekt.

Voordat je met de installatie van SP2 begint, moet je computer virus- en spywarevrij zijn.

Het is verstandig om de Windows updates NIET automatisch te laten verlopen. Waarom niet? Omdat je, voordat je met het installeren begint aan een aantal dingen moet denken, die je dus niet meer kunt regelen als het installatieproces (automatisch) al aan de gang is:

- maak een systeemherstelpunt aan
- verbreek de verbinding met internet
- schakel je firewall uit
- schakel je virusscanner uit
- schakel je taakplanner uit
- schakel je screensaver uit
- schakel eventueel andere programma's uit die mee opstarten (dan bedoel ik NIET de standaard Windows- onderdelen)

Hou er rekening mee dat je computer tijdens het installatieproces één keer opnieuw opstart. Zorg er dus voor dat programma's in bovenstaand 'lijstje' niet automatisch opstarten tijdens deze reboot.

Zo wordt het installatieproces niet verstoord door één of meer van bovengenoemde processen.

Althans, dit is mijn ervaring met het installeren van SP2.

Na installatie is het aan jou of je de ingebouwde firewall, popupstopper en meldingen over de veiligheid van je computer wilt inschakelen.

Ik heb service pack 2 gedownload en toen op een memory stick gezet...

Daarna heb ik hem op een andere computer (laptop) uitgepakt vanaf de stick...als hij bij tpmon_4.exe (ofzo iets) is, geeft hij een foutmelding dat het bestand is beschadigd!

Hoe moet ik dit oplossen?

Thomas

Hoeveel MB kan er op de Stick?

En waar om op laptop uitpakken??

Laatst bewerkt:
Ik heb hem gedownload van een gewone computer met internet,

daarna heb ik hem op een memory stick gezet,

en die daarna het bestand uitgepakt op de laptop waar GEEN internet op zit, maar waar dat programma op moest komen!

Thomas

Zit er waarschijnlijk een fout in de Download.
kan gebeuren,dus doe eens overnieuw.
Ik weet het is even werk.

Oke hartstikke bedankt!

Ik laat wel een berichtje achter als het gelukt is! :thumb:

Met vriendelijke groet,

Thomas

Check ook even je memory stick zodat je zeker weet dat die niet beschadigd is. Rechtsklikken controleren / formatteren.

Dat heb ik een keer gehad, ik kwam daar achter doordat een zipfile een foutmelding gaf (crc bad).

Als je de download nogmaals opslaat in een andere map op je stick (eerste laten staan) krijg je dan dezelfde fout? Zo ja dan is de download beschadigd, zo nee je stick.

Vr.Gr. Egel.

is t niet zo dat microsoft altijd eerst checkt welke updates op je pc geinstalleerd moeten worden, kan best zijn dat er op je laptop nog dingen ontbreken die al wel op je internet verbonden pc zijn geinstalleerd. .dus k zou toch maar ff met de lap op internet gaan en dan kijken wat je moet installeren nog ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan