PP op een groot scherm afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kelly118

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2008
Beste forumleden, wie kan mij wat advies geven over het volgende:
In januari is er hier een groot paardenspektakel. De plaatselijke manege heeft mij gevraagd of ik een film o.i.d kan maken met info en logo's van alle geldschieters. Lijkt mij het makkelijkst om het in pp te doen toch?
Nou vraag ik mij af hoe dat zit met resolutie enzo op zo'n knettergroot scherm. Het moet er op zo'n scherm natuurlijk net zo gelikt uitzien als live op de computer. Vervormt zo'n beeld dan niet. Wie heeft hier ervaring mee.
Heb al gevraagd aan de organisatie of ze al technische informatie hebben over zo'n scherm maar dat is er nog niet. Alle tips zijn welkom...

Groetjes Kelly

Huur een beamer, en stuur het via dit apparaat.
Dit lijkt mij de beste optie.

Over de resolutie hoef jij je helemaal geen gedachte te maken. Het enigste wat jij hoeft te weten is welke beeldverhouding het scherm heeft: 4:3, 16:9 of 16:10. Als je dat weet en instelt in Powerpoint dan komt alles goed. Powerpoint is namelijk redelijk inteligent en past de dia's automatisch aan de resolutie van je scherm aan. En waarschijnlijk zal je scherm ook niet zo'n grote resolutie hebben, ik ga er namelijk vanuit dat het een redelijk nieuw scherm is en dan zal het beeldscherm en de videokaart van je pc vanzelf gaan samenwerken om een scherpe, maar niet zwaar belastende resolutie te kiezen.

Greetzz,
Timo

En is het dan ook mogelijkj om de pp te converteren naar een videoformaat? Was net op de manege en daar hadden ze het over een dvd speler eraan hangen. I.v.m. diefstal gevoeligheid, maar ja, dat heb je met een dvd speler net zo goed als een laptop eraan hangen. Beamer is wel een goed idee...... wat vinden jullie verstandig?

Een beamer is geen slecht idee alleen zorg er dan wel voor dat als je hem buiten zet je een hoog aantal ANSI-lumen hebt, dit is de eenheid waarin de eenheid van de lamp wordt gemeten. En voor het op een dvd te branden kun je misschien dit gebruiken.

Al lijkt het me zonde om een hele DVD te gebruiken voor 1 kleine powerpoint.En met diefstalgevoeligheid kan ik begrijpen, maar als je een laptop gebruikt kun je voor nog geen 10 euro een slot kopen, en dan is het veel gemakkelijker.

Greetzz,
Timo

Het concours is binnen en dus is ANSI verhaal (wat het ook zijn moge :confused:) niet van toepassing denk ik.
Wat betreft dvd : heb wondershare ppt2dvd gevonden ergens en ga daar eens mee testen.
Binnenkort hebben we overleg hoe we verder gaan. Dan hoor ik ook wat er voor hardware geregeld wordt hoop ik.
Makkelijkst is gewoon een laptop eraan met beamer of grote tv.
Ben jij erg thuis in PP timo? Word mijn eerste project en een beetje feedback is altijd fijn dan...
Groetjes
Kelly

Ik zit op een ICT opleiding en heb daar een toets voor PowerPoint moeten maken. Hiervoor had ik een 10 dus als je hulp nodig hebt ben ik altijd beschikbaar ;)

Veel succes en ik hoop dat het met een laptop kan worden gedaan. Dat bespaart namelijk een hoop werk. Trouwens een grote TV zou ik niet doen omdat een tv een stuk duurder is dan een beamer, en voor jou toepassing een beamer voldoende is.

Greetzz,
Timo

oke, goeie tip en bedankt! Zal bij het bestuur informeren dat een beamer wat mij betreft de beste optie is.
Is de verbinding tussen beamer en laptop draadloos dan?

Er bestaan beamers die de mogelijkheid hebben om een draadloze verbinding te maken. En als je vista of windows 7 hebt zou dat ook niet al te moeilijk moeten zijn. Zal het eens opzoeken hoe dat moet. Denk wel eraan dat die beamers iets duurder kunnen zijn.

Greetzz,
Timo

Bestuur overweegt om beamer te huren. Zit er veel verschil in zo'n ding ? Kan gewoon met kabels gedaan worden. De laptop komt dan in afsluitbare ruimte nabij beamer. wat voor eisen moeten er dan zijn aan de muur? donker ,licht? Of ouderwets diascherm ofzo?

Oke, hier het volgende waar je op moet letten.

• Zorg dat je een stuk muur hebt dat een lichte kleur heeft Wit of lichtgrijs
  • Zorg dat de afstand tussen de beamer en de muur/projectiescherm ver genoeg is, hoe verder hoe groter het beeld
  • Wat voor video output heeft je laptop? VGA, DVI of HDMI. Als je het niet weet kun je altijd nog een foto maken.
  • Wordt de beamer ergens opgezet of hang je hem op?
  • Ga je de beamer huren of kopen?
  • Hoe ver kan de beamer staan?

Hoop dat dit een beetje kan helpen.

Greetzz,
Timo

wil je een pb sturen maar kan niet. Kun jij mij een sturen met een email adres misschien?
Wil eea met je overleggen maar vraag me af of dit wel de goede plaats is.
Groetjes
Kelly

Ik kan ook geen PM sturen. Je hebt mij mail nu ;)

als je dit gelezen hebt, zet dan even een bericht hieronder. Dan haal ik hem weg.

greetzz,
Timo

Laatst bewerkt:
heb je mail gestuurd maar twijfel of ik het adres goed heb overgenomen. Wil je even kijken?

Hoort het in deze topic thuis? dus hetzelfde onderwerp, dan kun je het gewoon erin zetten.

Anders als je een hyves account hebt kun je me als vriend toevoegen en dan zie je ook m'n mail.

Greetzz,
Timo

Laatst bewerkt:
je hebt wel vaka dat een 16:9 scherm verbreed, je moet de fotos' dan 75% versmallen wil je ze goed in beeld krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan