PP presentatie opbouwen uit verschillende elementen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pliegerjp

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2010
Dit is een vraag waar ik, ondanks veel zoeken, maar geen antwoord op kan vinden. Is het mogelijk om een powerpoint presentatie te maken die is opgebouwd uit elementen uit andere presentaties? M.a.w. als de inhoud van één van die elementen zich wijzigt, verandert ook de inhoud van de doelpresentatie.
Ik heb namelijk meerdere presentaties waarvan de kern steeds hetzelfde is. Als er iets in die kern aangepast moet worden, heb ik geen zin dit bij alle presentaties aan te passen.

Wie kan mij helpen?

JPP

Hoi dit kan op 'dianiveau' door in een presentatie een dia te plaatsen middels een koppeling.

Dat is goed nieuws, maar kun je iets specifieker zijn over hoe je een dergelijke link maakt?
Wat gebeurt er dan met eventueel verschillende stijlen?

JPP

Hoi,

Eerlijk gezegd ... weet ik niet (meer). Het is alweer een poos geleden dat ik ermee heb gewerkt.
Wél weet ik dat het kan.
Met welke versie werk je?
Ik wil me er wel weer eens in verdiepen; heb 2003 op m'n pc en 2007 op de laptop ...

Ha, ik heb 2003, 2007 èn 2010. Maar zeg me waar het zit in één van deze versies, en ik weet het ook in de andere versies te vinden.
Dank dat je je erin wilt verdiepen.
JPP

Hoi

Het koppelen van dia's in verschillende presentaties werkt niet .... foutje.
Wel zou je 'gedeelde' inhoud van dia's in één map kunnen plaatsen als zelfstandig bestanden.
Je kunt het dan als object in meerdere presentaties koppelen en automatisch laten bijwerken.
Ik heb dit echter in 2007 met afbeeldingen uitgeprobeerd, maar het werkt niet .... dus het verhaal dat hierover in de help van PP wordt opgedist klopt voor geen meter ... helaas.

Ok, dank je wel voor de moeite.
Is er iemand anders die weet hoe je een presentatie uit verschillende PP elementen kunt opbouwen?

Het is wel te doen; in bijgaand voorbeeld worden twee presentaties aan elkaar geknoopt d.m.v. objecten.

Bijlagen

Octofish, enorm bedankt voor het voorbeeld. Het is precies wat ik zoek. Je zegt dat het werkt dmv objecten. Ik heb het geprobeerd, maar kreeg niet helemaal hetzelfde resultaat. Ik heb een lege dia genomen, invoegen objecten, voor bestand gekozen. Er verschijnt een (klein) frame op de pagina met daarin de ingevoegde presentatie. Deze kun je in presentatie mode vervolgens afspelen.

Ik kan het frame net zo groot maken als de pagina, dan ziet het er al beter uit, maar ik zie bij jouw presentatie dat er niet met frames gewerkt wordt. Is dat een andere (betere) methode?

JPP
JPP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan