Pprobleem met schijf formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Themitchell

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2010
Hallo iedereen,

Ik zit met een erg vervelendprobleem vandaag toen ik me pc uitdeed en hem later weer aan wou doen gaf hij elke keer een blauw scherm tijdens het laden van mij windows. Na wat zoeken op internet heb ik geprobeerd windows er opnieuw op te zetten en heb perongeluk me schijf gewist volgens mij?

Wat mij probleem nu dus is is dat als ik windows wil instaleren dan moet ik hem eerst formateren dan maar alshet balkje vol is dan geeft hij de volgende foutmelding:
Setup kan de partitie niet formateren de schijf is mogelijk beschadigd. En dan nog wat tekst als u die nodig kan ik het u zo geven.

Ik kan du dus helemaL niks meer op me pc alleen naar het beginscherm van de windows instalatie

Hoop zo snel mogelijk de oplossing te krijgen, kan oom als het nodi is meer informatie geven over me pc als je dat nodig hebt voor de opplossing

Groet,
Mitchell

Hoi.
als hij al eerder BSOD's gaf en bij herinstallatie aangeeft dat de schijf mogelijk beschadigd is dan moet je dat haast wel aannemen. Je zou nog kunnen aangeven hoe oud je schijf is? Bedenk dat een harde schijf gemiddeld 5 jaar meegaat maar ze kunnen ook eerder stuk gaan.
Wat je evt. kunt proberen is de schijf in een andere pc hangen (vriend,kennis,familielid) en kijken of hij daar wel wil formatteren.
Succes.

Laatst bewerkt:
Ik zou eens met windows cd opstarten vervolgens herstel mode
en even chkdsk laten draaien om tekijken of er foutjes op de hdd zitten

Ik he. De schijf samen met me pc gekocht en die is pas anderhalfjaar oud ik heb me pc ook nieuw in de winkel gekocht.

En ik ben geen computerexpert, maar hoe moet je hem precies in herstelmodus doen.

Als je al 'n foutmelding krijgt dat setup de schijf niet kan formatteren dan heeft chkdsk ook geen zin. Het is vrijwel zeker,volgens de foutmelding,dat je een hardwareprobleem hebt. Mijn advies is,ga teug naar de winkel en laat die er naar kijken.
Succes.

Jongens het is me gelukt me pc doet het weer hartstikk bedankt allemaal top werk leveren jullie

Fijn dat het je gelukt is,zou je ook even willen aangeven hoe en waarom het nu wel gelukt is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan