pps bestanden openen via outlouk

Status
Niet open voor verdere reacties.

666joe666

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
ik heb windows vista met windows mail erop en als ik een een pps uit bijlage wil openen zegt die steeds dat ik een kopeling moet maken .
maar als ik het opsla en dan open doet die het wel

Controleer eens even het volgende:

ga in de verkenner naar een willekeurig PPS bestand, open het NIET maar klik rechts op de PPS en kies voor "openen met". Wat verschijnt dan in je scherm? Als daar staat Powerpoint, kijk dan eens of er onderin links een vinkje staat in het vakje : "dit type bestand altijd met dit programma openen"

Laatst bewerkt:
Controleer eens even het volgende:

ga in de verkenner naar een willekeurig PPS bestand, open het NIET maar klik rechts op de PPS en kies voor "openen met". Wat verschijnt dan in je scherm? Als daar staat Powerpoint, kijk dan eens of er onderin links een vinkje staat in het vakje : "dit type bestand altijd met dit programma openen"

dan staat daar powerpoint viewer en da vinkje staat aan .
aan wat kan dat dan liggen?

Dan heb ik het vermoeden dat dit een van de prachtige beveiligingsopties is van Microsoft. (mogelijke onveilige bijlagen niet mogen openen etc. etc.)

Dan heb ik het vermoeden dat dit een van de prachtige beveiligingsopties is van Microsoft. (mogelijke onveilige bijlagen niet mogen openen etc. etc.)
maar hij heeft het bij elke pps zou je hier dan niets aan kunnen doen ?

wat zou je hier dan aan kunnen doen ik vind het toch belangerijk om pps bestanden te kunnen openen via de windows mail hij geeft volgende foutmelding : er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekopeld maak een koppeling via het onderdeel koppelingen instelllen van het configuratiescherm

mvg

Misschien moet je hier eens rondkijken:

Wat is Programmatoegang en standaardprogramma's (configuratiescherm) instellen?

U kunt deze stappen alleen uitvoeren als u bent aangemeld als beheerder.

Met Programmatoegang en standaardprogramma's instellen kunt u gemakkelijk een ander standaardprogramma instellen voor bepaalde activiteiten, zoals surfen, het verzenden van e‑mail, het afspelen van audio- en videobestanden en het gebruik van chatberichten.

U kunt tevens opgeven welke van deze standaardprogramma's moeten worden weergegeven in het menu Start, op het bureaublad en op andere locaties.

Misschien moet je hier eens rondkijken:

Wat is Programmatoegang en standaardprogramma's (configuratiescherm) instellen?

U kunt deze stappen alleen uitvoeren als u bent aangemeld als beheerder.

Met Programmatoegang en standaardprogramma's instellen kunt u gemakkelijk een ander standaardprogramma instellen voor bepaalde activiteiten, zoals surfen, het verzenden van e‑mail, het afspelen van audio- en videobestanden en het gebruik van chatberichten.

U kunt tevens opgeven welke van deze standaardprogramma's moeten worden weergegeven in het menu Start, op het bureaublad en op andere locaties.

ik heb dat gedaan en de pc opnieuw opgestart en nog geeft hij dezelfde foutmelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan