pps. bestanden openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pwpollewop

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Ineens kan ik mijn pps bestanden in een mail niet openen. Start ik de computer opnieuw op dat kan het weer wel. Hij zegt als melding dat c/programfiles/launchmanager het pps bestand niet kan vinden.
Als ik het bestand in mijn documenten opsla dan opent hij het dus wel.
Rara hoe kan dit. Ik weet het even niet meer.

Vriendelijke groetjes,
Yvonne

Hoi Ivonne,

ik weet niet of het helpt, maar je kunt het volgende proberen:

Zoek een pps bestand op die momenteel op je computer staat. Klik vervolgens met je rechtermuisknop op het pps bestand. Er opent zich nu een menu. Ga nu met je muis naar
"OPENEN MET" en klik vervolgens op de optie: "PROGRAMMA KIEZEN".

Nu opent er opnieuw een menu. LET OP!

In deze lijst moet je nu het programma selecteren (blauw maken) waarmee jij normaal gesproken je pps bestanden bekijkt. Ik verwacht dat het Microsoft Office Powerpoint is.
Je kunt het programma selecteren door er één keer op te klikken.

Als je het programma hebt geselecteerd moet je nog NIET op "OK" drukken... Eerst moet je een vinkje zetten bij: "DIT TYPE BESTAND ALTIJD MET DIT PROGRAMMA OPENEN".
Nu kun je op "OK" drukken.

Ik verwacht dat je probleem dan verholpen is.

Zo niet.. dan horen we het wel weer!

gr Jos

Ineens kan ik mijn pps bestanden in een mail niet openen. Start ik de computer opnieuw op dat kan het weer wel. Hij zegt als melding dat c/programfiles/launchmanager het pps bestand niet kan vinden.

Vriendelijke groetjes,
Yvonne

pps bestanden soms niet openen in outlook

Hoi Jos nu ben ik weer aan deze kant en deze vraag haha.
Nou dat werkt dus niet.
Neem nou vanavond ik kan gewoon alle pps bestanden openen. En dan komt er weer een media player bestand en dan weer pps bestand bijv en nu doet hij het weer niet.
Tot ik waarschijnlijk de computer opnieuw opstart. Wat je had gezegd dat kon ik wel.
Maar dan moet ie het overal niet openen volgens mij.
Maar de ene keer doet hij het wel en de andere keer niet en dan zegt ie (de computer)
Launchmanger c/ kan pps bestand niet vinden of openen. En als ik dan op de uitleg klik
zegt ie dat het door een firewall geblokkeerd kan worden.
Maar goed die stond dan ook aan als ie ze wel opent. Sla ik de bestanden op naar mijn documenten dan kan ik ze ook gewoon openen.

Dus vreemd verhaal. misschien heb je nog een ander idee.
Graag.

Groetjes Yvonne

Hoi Ivonne,

Ik heb misschien iets gevonden:

Ga naar Start - Standaardprogramma's - 'Een
bestandstype koppelen .... '

Vervolgens moet je zelf even kijken wat je hier kan doen aangezien ik dus geen vista heb.

OF

in OPTIES van je emailprogramma kijken naar mogelijke instellingen die de veiligheid garanderen voor bijlagen. Vink iets uit of aan en controleer of het misschien dan werkt.

OF

Lukt dit niet:
kun je mij ook vertellen welk programma jij gebruikt om te mailen? Hoe lang heb je het probleem al? Heb je onlangs nog nieuwe programma's geinstalleerd?

Probeer ondertussen het volgende:
Schakel de firewall tijdelijk uit. Eventjes kan geen kwaad namelijk. Kijk dan eens of je nog problemen ondervind. Als je dan geen problemen meer hebt dan zit de blokkade in de firewall instellingen.

Ik hoor het wel weer!

gr Jos

pps bestanden

Hoi,

Ik ga het even allemaal proberen. Heb het nog niet zo lang. Kan misschien door een spelletje komen maar!!! heb niet pas geinstalleerd. Ik mail in outlook. Maar het rare is dat het het ene moment wel kan en andere moment niet. Gisteravond zat ik dus pps bestanden te openen toen werkte het gewoon (ook met ingeschakelde firewall en een aantal mailen verder gaat het ineens niet meer en ook niet die ik een paar minuten geleden daarvoor had geopend. En hij heeft hetdan maar over dat launchmanager het pps bestand niet kan vinden en bij uitleg staat dan dat de firewall het kan blokkeren.
Maar dat zou het toch altijd niet moeten werken? En in documenten werkt het ook altijd.

Ik ga het proberen. In outlook extra heb ik al gekeken daar staat niks aangevinkt.
Want die vindt bijna alle bestanden buiten jpg verdacht. Oke

groetjes yvonne

pps bestanden regelmatig niet kunnen openen in outlook

Hoi,

In standaard. koppelen. Daar staat powerpoint gekoppeld aan pps bestanden.
heb het nog een keer gekoppeld. Nou nu opent ie natuurlijk steeds de pps bestanden.
Ik wacht nog even een dag af. Want hij deed het wel meer. Maar misschien opdat ik gewoon opnieuw op koppelen heb geklikt. Wie weet he. Maar ik laat het je weten.
Kijk het eerst nog even aan.

Groetjes yvonne

Ik bedenk nog iets. Controleer je Windows Update even. Misschien zijn er essentiële downloads die nog niet op je pc staan.

En welke versie heb je van microsoft office??

gr Jos

Hoi,

Ik ga het even allemaal proberen. Heb het nog niet zo lang. Kan misschien door een spelletje komen maar!!! heb niet pas geinstalleerd. Ik mail in outlook. Maar het rare is dat het het ene moment wel kan en andere moment niet. Gisteravond zat ik dus pps bestanden te openen toen werkte het gewoon (ook met ingeschakelde firewall en een aantal mailen verder gaat het ineens niet meer en ook niet die ik een paar minuten geleden daarvoor had geopend. En hij heeft hetdan maar over dat launchmanager het pps bestand niet kan vinden en bij uitleg staat dan dat de firewall het kan blokkeren.
Maar dat zou het toch altijd niet moeten werken? En in documenten werkt het ook altijd.

Ik ga het proberen. In outlook extra heb ik al gekeken daar staat niks aangevinkt.
Want die vindt bijna alle bestanden buiten jpg verdacht. Oke

groetjes yvonne

hoi,

Microsoft office 2007. Tot nu toe lukt het nog steeds. Moest 3 updates installeren.
Maar daarvoor werkte het nog steeds. Zou dat nou echt geholpen hebben? opnieuw op koppelen klikken (terwijl het op powerpoint stond) Nou nog even afwachten maar.
Straks zeg ik het werkt en dan ineens stopt het weer. Moet wel een paar dagen goed werken denk ik voordat ik kan zeggen het werkt. Elke dag gebeurde het wel en dan na opnieuw opstarten deed hij het wel weer.

groetjes Yvonne

p.s. Ben wel alle tips aan het uitvoeren van je.

Als ik het dus goed begrijp zijn de problemen tot nu toe verholpen?! Inderdaad een paar dagen afwachten en dan weet je het zeker.

Nog een paar handige tips: (tenminste ik vind ze handig ;))
  • Controleer wekelijk de updates van Windows. Deze zijn essentieel.
  • Zorg ervoor dat je één goed werkend anti-virusprogramma gebruikt.
    (Ik gebruik zelf Panda Anti-virus inclusief firewall)
  • Scan wekelijk met je anti-virusprogramma.
  • Scan dagelijks of wekelijk met CCleaner. Zowel het "Cleaner" gedeelte als het "Register" gedeelte.
  • Zorg ervoor dat CCleaner automatisch aangeeft als er een nieuwere versie beschikbaar is.
  • Zorg ervoor dat je de software die je niet meer gebruikt verwijderd.
  • Defragmenteer de harde schijven in je pc zo af en toe.
  • Gebruik maar één goed werkend fotobewerkingsprogramma en niet meerdere.

Als je op deze zaken let is de kans op problemen aanzienlijk minder omdat je de computer vrij schoon houd. Vaak als je plotseling problemen krijgt ligt dat aan een nieuw geinstalleerd programma of je bent vergeten een update (bijv. windows update) uit te voeren.

gr Jos

Laatst bewerkt:

Nou daar ben ik weer. Updates uitgevoerd. En dacht ga nog even een pps bestandje kijken want de computer was 2x opnieuw opgestart vanwege de updates.
En wat denk je. Jaja kon ze weer niet openen. Dus begrijp er echt helemaal niks van. Jij nog?

Nou nu jij weer haha.

Groetjes Yvonne

ps. Dat andere probleem van de firewall is helemaal in orde nu. Kan daar de vraag afmelden.

Jeetje..... Nu wordt het voor mij ook lastig.

Ehm, dan gaan we even wat testen. Stuur jezelf even een mail met daarin een PPT-bestand ipv een PPS-bestand. Kijk eens of je deze wel kunt openen.

Of....

Het kost wat tijd maar je kunt misschien het Microsoft Officepakket verwijderen en opnieuw installeren.

Of....

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-nl/help/b74eea3f-8769-428d-ab19-7a92db1637041043.mspx

en

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-nl/help/6ef5399f-a0b6-4133-ac76-41cda36b1ca21043.mspx

en..... Toen ging ik slapen ;)

Ik hoor het wel weer!

Ja lastig he. Ik gaat alles maar effies proberen. En ik heb het microsoft pakket niet.
Dat stond op de laptop toen ik hem kocht. Heb er geen cd van.

hij heeft het maar over launchmanager in programfiles vandaar uit kan hij het niet vinden.
Weet niet wat launchmanager is volgens mij had ik dat niet in xp. (dacht ik)

c/launchmanager/programfiles kan het pps
(en dan de naam hoe dat bestand heet) niet vinden.

En als ik daar op help klik zegt ie toch over de firewall dat ie hem kan tegenhouden.
Alleen blijf ik vasthouden aan de regel waarom dan de hele dag wel met firewall en dan nu ineens weer niet. Daar wordt ik gek van hihi.
Maar goed truste voor straks. En zal effies kijken naar de laatste tips die je gaf.

Groetjes yvonne

Vriendelijke groetjes,
Yvonne

pps bestanden soms niet openen in outlook

ik ben op vakantie geweest. Ben daar op het internet geweest. En toen ik terugkwam kon ik ineens gewoon weer alles openen. Vreemd. maar waar.
Begrijp het zelf ook niet maar ben blij dat het weer opgelost was.

Groetjes yvonne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan