pptx bijlagen openen met power point viewer

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Ik werk met MS Office 2003, windows 7.
Ik heb een mailtje ontvangen met de extensie pptx.
Het lukte me niet dit te openen ; blijkt dat dit komt omdat ik geen PowerPoint op mijn pc geïnstalleerd heb.
Ik heb nu de Power Point Viewer 2007 gedownload, en nu lukt het me de bijlage te openen, maar ik vind de manier
waarop nogal omslachtig : ik moet eerst de bijlage opslaan, power point viewer openen, betreffende bijlage selecteren en dan
pas kan ik de bijlage bekijken. Ik had gehoopt na het downloaden van ppv7 de bijlage te kunnen rechtsklikken, optie "openen met" en vervolgens power point viewer 7 te selecteren. Echter de optie "openen met" is er niet. Is dit op een of andere manier te bewerkstelligen of moet ik dit
op de meer omslachtige manier blijven doen ?

Hallo Han,

Klik op Start > Standaardprogramma's
Klik dan op "Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen"
Zoek onder "Naam" naar de extensie .pptx en/of .ppsx
Onder "Huidig standaardprogramma" moet dus de PowerPoint Viewer staan.
Zo niet, klik dan op "Ander programma"
Klik in die lijst op "Microsoft Office PowerPoint Viewer"
(In mijn lijst staat wel de PowerPoint Viewer 2010 en is de laatste nieuwe PP viewer waarmee je alle pps'jes kunt zien, ook deze gemaakt in PP 2010)

ScreenShot364.jpg
ScreenShot365.jpg

Als de Viewer niet in de lijst voorkomt, klik dan op Bladeren en ga naar de map waar het bestand PPTVIEW.EXE en klik op Openen en OK

Dubbelklik nu op de ppsx die je als bijlage in je mailbox ziet. De pps opent zich voortaan met de PP Viewer

Beste groetjes,
Astra

Astra ; het is me gelukt.
Wat ik eerder fout heb gedaan weet ik niet ; ik had pp viewer 2007 geinstalleerd. Ook al geprobeerd de power point te koppelen aan de bestandsextensies. Echter hierbij kwam de viewer niet tevoorschijn, enkel Microsoft Open XML converter....
Nu heb ik de pp viewer gedeinstalleerd en pp viewer 2010 geinstalleerd. Nu is het me gelukt om deze te koppelen aan pptx en ppsx, waardoor ik nu de betreffende bijlage gewoon kan openen zonder eerst op te slaan.
Iedereen bedankt voor het meedenken/helpen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan