PPU probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

monz1

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Hallo allen, ik heb sinds n jaar n nieuw moederbord, Aopen AK73 ProA,alles was goed,maar na n half jaar,als ik de PC aanzette,kreeg ik n stemmetje,(zit in t moederbord)met de mededeling:Your PPU may have a problem
Had dan dus ook geen SIGNAL op mijn monitor. No Signal staat er dan.weer starten en dan begon ie weer.
tijd goed gegaan,en nu deze week al 3x bij t opstarten,weer die stem met Your PPU may have a problem.opnieuw starten en gaat weer.Wat kan dit zijn????????? wat is ppu en wordt dit erger? alvast bedankt monz1

Hallo Monz1.

Waarschijnlijk heb je het stemmetje, van je computer niet goed verstaan. Namelijk zover mij bekend, zit er geen PPU in je computer.

Wat het echter wel kan zijn:
1.... CPU == Central Procesor Unit.
2.... GPU == Grafical Procesor Unit.

Ik gok op de laatste, ook al omdat je geen beeld kreeg bij de melding. Probeer het volgende:

1.... Schakel de computer helemaal uit, of nog beter haal de stekker uit het stopcontact.
2.... Maak de kast open, meestal 3 schroeven aan de achterkant, waarna je het linker zijpaneel naar achteren kunt schuiven.
3.... Haal de kaart waar de monitor op is aangesloten, er uit. Deze is aan de bovenkant bevestigd met 1 schroef.
4.... Verweider stof uit het slot waar de kaart uit kwam, met een kwarst of met lucht.
5.... Maak de conectors onder aan de kaart schoon met een niet pluizende, met alcohol bevochtigde doek.
6.... Zet de kaart weer in het systeem, zet hem vast.
7.... Maak de kast van de pc weer dicht.
8.... Doe de stekker weer in het stopcontact (IBM logo).

Veel sucses en Groeten Erik Rothuis.

ppu

hallo, roto,bedankt alvast voor je snelle reactie,
vraag,,, ik ben heel ondeskundig op pc gebied,hoe weet ik welke kaart ik moet hebben,waar zit die, hoe kom ik dus te weten dat ik de goeie kaart te pakken heb???? groet monz

Hallo Monz1.

Goed lezen.

3.... Haal de kaart waar de monitor op is aangesloten, er uit. Deze is aan de bovenkant bevestigd met 1 schroef.

Groetjes Erik Rothuis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan