PPViewer07 opent geen PPS-bestand meer bij email in Outlook 2003

• Onderwerp starter Onderwerp starter cdi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cdi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2009
Hallo iedereen,

Ik ben hier nieuw op het forum en heb een probleem met Power Point Viewer 2007 (PPV07).
Is het goed dat dit hier onder de Microsoft Office rubriek wordt behandeld of moet dit onder de overige Software verder besproken worden ?
Ik heb zelf op mijn PC geen Power Point programma in mijn Office versie 2003 staan.
Ik heb op mijn PC Windows XP draaien en ook Outlook 2003, dus NIET Outlook Express !
.
Ik installeerde indertijd de PPV03 en nadien de PPV07 en alles werkte zonder problemen tot een tijdje terug.

Ik kreeg van een emailcontact een email met als bijlage kapper.pps en sindsdien werkt de PPViewer 2007 niet meer.

Zowel als ik voor 'openen' kies als voor 'opslaan' en daarna openen vanaf 'Mijn Documenten' waar dat bestand dan staat
Er gebeurt gewoon niets en er komt ook geen foutmelding te voorschijn. OF de PC dan nog verder op de achtergrond probeert dit te openen, weet ik ook niet.

De verdere handelingen op de PC hebben ook geen trager verloop. Dus de PC doet er gewoon niets mee. Ook wordt er niet gevraagd met welk programma ik deze bijlage wil openen.

Ook mijn vroegere opgeslagen pps-bestanden weigeren nog te openen als ik deze in 'Mijn Documenten' dubbelklik.

Ik heb met Herstelpunten geprobeerd dit op te lossen --> dit helpt niet
Ik heb PPV07 als programma verwijderd en opnieuw gedownload van de Microsoft website en opnieuw geinstalleerd --> dit helpt ook niks.

Ik ben ten einde raad. Zou het kapper.pps bestand daar voor iets tussen zitten ? Soort virus of zo ? Maar mijn anti-virusscanner rapporteert er ook niks over !

Kan iemand mij op de juiste weg helpen ?
Want nu moet ik aan iedereen zeggen dat ze geen pps-bestanden meer hoeven te sturen daar ik ze toch niet meer open krijg !
Ook als ik een pps-bestand via mijn Hotmail.com emailaccount krijg , blijft het probleem bestaan !

Alvast bedankt voor enige tips of oplossingen.

Graag een 'gemakkelijke' oplossing zonder dat er bv. in het register moet gewijzigd worden, want daar ken ik niets van en ik zou niet graag willen dat mijn PC het helemaal laat afweten.

Groeten
cdi

Laatst bewerkt:
Kun je het wel gewoon openen in Powerpoint? Of heb je dat niet, en juist daarom Powerpoint viewer? Hoe je PPVer werkend krijgt, weet ik zo 123 niet. Mijn eerste ingeving is om je register eens op te schonen nadat je PPV-er eraf hebt gehaald en dan PPV-er er weer op te zetten.

Heb je toevallig een google-account? (dus een gmail-account bijv.). Je hebt namelijk ook Google docs waamee je presentatiebestanden kunt openen, maar ook zelf maken.
Verder heb je ook nog een presentatieprogramma in OpenOffice.

Kun je het wel gewoon openen in Powerpoint? Of heb je dat niet, en juist daarom Powerpoint viewer? Hoe je PPVer werkend krijgt, weet ik zo 123 niet. Mijn eerste ingeving is om je register eens op te schonen nadat je PPV-er eraf hebt gehaald en dan PPV-er er weer op te zetten.

Heb je toevallig een google-account? (dus een gmail-account bijv.). Je hebt namelijk ook Google docs waamee je presentatiebestanden kunt openen, maar ook zelf maken.
Verder heb je ook nog een presentatieprogramma in OpenOffice.

Hallo Kenju,

Allereerst bedankt voor jouw snelle reactie.
Ik heb geen PowerPoint (zoals dat in de huidige Outlook 2007 inbegrepen is) want in de tijd van Office 2003 had je verschillende versies Office en om er toen PowerPoint bij te nemen was dit indertijd een forse meerprijs en ik maakte (en nu nog niet ) zelf geen pps-presentaties.
Daarom een afgeslankte Office 2003 (Small Business was de naam toen, geloof ik - met Word Excel en Outlook 2003) maar gekocht bij de nieuwe PC.
Dus dan later Power Point Viewer 2003 en nog later Power Point Viewer 2007 maar gedownload van Microsoft site om de pps-bestanden van vrienden te kunnen bekijken zonder dat ik er zelf maakte.

Wat bedoel je juist met opschonen van het register ? Moet je daar een of ander programma voor gebruiken ? Doet dat programma dat dan in jouw plaats ? Want als ik iets zelf moet gaan wijzigen in het register, dat doe ik liever niet (zoals reeds gesteld in mijn vraag).

Een Google account (GMail) heb ik zelf niet. Ik heb reeds van mijn provider een emailadres en ook eentje van Hotmail. Daar kom ik mee toe. Ik denk niet dat het aan het emailprogramma zelf ligt, maar eerder aan dat kapper.pps bestand dat ik in bijlage ontving.

OpenOffice heb ik eigenlijk ook niet van doen, daar ik Word en Excel in mijn Microsoft Office heb.

Toch bedankt voor de info.
We wachten intussen nog verder op andere reacties.

Groeten
cdi

Bij Open Office hoef niet àlle zaken te installeren. Je kunt ook gewoon alleen maar het presentatieprogje installeren. Maar hoe dan ook, het opschonen van je register zou het enige zijn waar ik nog op zou kunnen komen. Dit kan inderdaad met een programmaatje. Er zijn verschillende soorten van. De beste is jv16 powertools. Dat is geen gratis progje, maar je kunt de trail wel effe gebruiken. Registryfix is wel gratis, maar wel iets wat gewoon automatisch alle foute zaken weghaalt. Je kunt niet handmatig bijv. alle PPV-zaken weghalen. Maar misschien dat het toch helpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan