Praktisch vraagje over MSN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djoekadjoeka

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2003
Hallo allemaal,

Ik heb een klein probleempje met mijn MSN (versie 6.2).
Zodra ik mijn PC aanzet, start MSN niet op (dat is geen probleem), maar hij logt wel automatisch in!
Ik heb "Automatisch inloggen" uitgevinkt, maar toch blijft-ie het doen.
Ik ben dus online, zonder dat ik dat wil, bij het opstarten van mijn pc.

Als ik me vervolgens aanmeld, krijg ik de melding "Aanmelding wordt afgesloten, want je bent al op een andere pc aangemeld". En vervolgens kan ik gewoon msn'en. Raar, want ik weet niets van een aanmelding op een andere pc.
Wat is hier aan de hand, en nog belangrijker, hoe kan ik het verhelpen. Ik wil niet automatisch online zijn namelijk.

Alvast bedankt.

Ja, ik ben 100 % zeker!!!

En als was ik aangemeld op een andere pc, dit probleemt speelt al enkele maanden nu.
Dus op die andere pc was ik al lang weer afgemeld dan.

Heb je zowel automatisch aanmelden als automatisch uitvoeren onder extra opties algemeen niet aangevinkt.
Als dat zo is is het ook voor mij een raadsel en moet ik de oplossing schulcig blijven

Dat komt omdat je waarschijnlijk Windows Messenger laat opstarten, wanneer je je PC aanzet. Niet te verwarren met MSN.
Wanneer je even middels msconfig Windows Meesenger niet meer laat opstarten, ben je ervan af.

Succes,
Fonz

Bedankt Fonz.
Maar kan je me even beknopt uitleggen hoe ik dat moet doen, want ik ben een echte leek?

Linksonder klik je op Start. Dan ga je naar Uitvoeren. In dat regeltje toets je msconfig. In dat schermpje wat opent ga je naar het meest rechtse tabje Opstarten. Daar aangekomen zie je een hele lijst van programmaatjes die opstaren wanneer je je PC aanzet. Zoek daar even naar een programma in het linkerrijtje wat msmsgs heet. Daar haal je het vinkje voor weg. Dan even opnieuw opstarten.

Succes,
Fonz

Hij staat er niet bij!!!!
Maar onder de tab Services staat wel Messenger aangevinkt. Met daar de opmerking Wordt uitgevoerd achter. Kan het kwaad als ik die uitvink?

Dat biedt geen soelaas, want dan wordt Messenger gewoon weer opgestraat wanneer je je PC weer opstart.
Heel gek dat ie er bij jou niet bij staat.
Ik vond het namelijk ook irritant en heb de door mij beschreven truuk uitgehaal en ben ervan af.
Je zal ervoor moeten zorgen dat Windows Messenger van je PC afgaat.
Misschien iemand anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan