Preferen van tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorre

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Hello

Op aan vraag van Wigi post ik mijn vraag opnieuw in een nieuwe post, en ik moest ook verwijzen naar waar er nog iets in deze zin stond en dat is onder de vraag " tabvolgorde"

Bon mijn vraag is dus hoe kan je een voorkeur geven aan een tabblad zodat dit steeds als initieel tabblad wordt gebruikt bij het openen van de user form

Want nu wordt altijd het tabblad weergegeven waar ik vorige keer het laaatste heb op ingevuld.

Srry voor het verder gaan in een andere vraag, ik dacht dat dat wel handig was voor wie dit onderwerp volgt.

grts

Je bedoelt het tabblad dat "op de achtergrond" zichtbaar is?

Hoe haal je de userform tevoorschijn?

srry verkeerd uitgelegd.

Ik bedoel dat ik verschillende tabbladen heb staan in een userform.

Wanneer ik deze userform open, gaat niet altijd het eerste tabblad verschijnen, de vraag is dus hoe zorg ik ervoor dat dat wel gebeurd??

hopelijk is dit iets duidelijker.

Ga eens naar jouw Userform in VBA. Zie dat hij daar al op het eerste tabblad staat.

Hello, in VBA heb ik mijn eerste tabblad open staan, maar wanneer ik van tabblad verander in run mode en dan via cancel mijn blad dicht doe en daarna weer open is nog steeds dit andere tabblad actief. Wanneer je met het kruisje je tabblad sluit past hij het wel aan en is het eerste tabblad weer actief.
Wat moet ik nu van code in de Cancel knop steken?

grts

PS: zo roep ik mijn user form op

Private Sub CommandButton1_Click()

Worksheets("Data").Unprotect

UserForm1.Show

Worksheets("Data").Protect
End Sub

In VBA, zie dat het eerste blad van de Multipage actief is vooraleer je VBA afsluit en naar Excel terugkeert.

Tenzij je natuurlijk code hebt die een ander blad selecteert...

Jep, dat heb ik gedaan. Maar wanneer ik mijn userform dicht doe in excel en dan weer open staat het tabblad open dat ik de vorige keer het laatst gebruikt heb.

Private Sub CommandButton1_Click()

Worksheets("Data").Unprotect

UserForm1.Show

Worksheets("Data").Protect
End Sub

voor de userform op te roepen

Wel dat is het nu juist, tot nu toe staat er nog niets. Maar ik zou graag willen weten wat ik daar moet zetten zodat steeds het eerste tabblad (index 0) zichtbaar is. :)

Code:
MultiPage.Value = 0

Verander MultiPage wel door de naam van de multipage.

Wigi

Bedankt Wigi, probleem opgelost. 'k heb wel de code moeten zetten bij de cancel button en niet bij de initialize.

maar bon het werkt, mercikes voor de hulp.

Toffe site by the way

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan