prefetch

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietjepietje

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Berichten
42
Hallo,

Mijn vraag is of je zonder problemen de inhoud van de map Prefetch kan verwijderen?
Dit zou (gelezen op forum) misschien mijn trage computer weer sneller maken.


Gr. Pietje
 
Prefetch leegmaken zorgt er juist voor dat opstarten van de applicatie die 'geprefetched' zijn juist langzamer is. De applicaties zélf worden tijdens hun gebruik er niet sneller of langzamer op.
Het kan overigens geen kwaad, als je dat wilde weten.

Wat je beter kunt doen is kijken of er spyware etc. op je pc geland is.
hier staat een goed begin daarmee.

Succes,

Tijs.
 
Prefetch cleanen kan ook via een cleanprogramma zoals CCleaner. Je moet dit wel aangeven door een extra vakje aan te vinken als je het programma gebruikt. Zie ook de handleiding.
 
Geen spyware ect. te vinden helaas. De map prefetch ben ik maar afgebleven omdat dit niet de prestaties van de computer verbeteren....

Iemand suggesties?

Gr. Pietje
 
Wat een behoorlijk vertragende factor kan zijn is de anti-virus.
AVG Anti-virus free is op mijn XP pc behoorlijk vertragend. Ik heb hier op het forum gehoord dat Avast Home Edition (gratis te downloaden en gebruiken na registratie) goed zou werken.

Dit natuurlijk pas installeren zodra je je huidige anti-virus hebt gedeïnstalleerd.

Succes,

Tijs.
 
Is dit het zelfde als EasyCleaner. Die heb ik namelijk op de computer staan..
Dit gaf niet het juiste resultaat.
 
Ik werk met ClamWin, dat is zelfs open source. Het is heel licht, het heeft geen splash screen als de computer opstart en de updates zijn volledig geruisloos.

http://nl.clamwin.com/

Verder moet je nog eens gaan kijken wat voor updaters en andere miserie er allemaal opstarten met je systeem. Dat kan ook in CCleaner bij "Opstarten" (zie handleiding) en dan moet je zelf even speuren welk lijntje bij welk programma hoort op het internet.

edit: Misschien belangrijk om weten is dat mijn antivirus geen real time scanning biedt. Het kan dus zijn dat je dat liever wel hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een screeshotje gemaakt van wat mee opstart. Misschien heb jij met waarschijnlijk meer ervaring al een idee wat weg mag?
 

Bijlagen

  • opstart_programma's_ActiveWindow.jpg
    opstart_programma's_ActiveWindow.jpg
    89,4 KB · Weergaven: 68
Ik ken het programma niet die dat lijstje laat zien maar dat is een mooi kort lijstje. Hier staan niet echt overbodige programma's in. Superantispyware gooi ik er zelf altijd uit.
 
Via taakbeheer zie ik dat er veel meer draait. Zie screenshotje.
Is dit normaal, zoveel?

Moet nu gaan werken en daarna weekendje weg dus zal even niet reageren.

Alvast bedankt, Pietje
 

Bijlagen

  • 1_ActiveWindow.jpg
    1_ActiveWindow.jpg
    90,4 KB · Weergaven: 61
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan