prefetches verwijderd,erg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Windows XP,in windows de map prefetches helemaal leeg gemaakt.
Heeft dat gevolgen?
Waar dient deze map voor?

Is niet handig nee.
Kan na een herstart voor vervelende foutmeldingen zorgen, of dat er bijna geen toepassing meer wil starten.

Zit het nog in de prullenbak? De bestandjes hebben allemaal een /pf extensie.
Beter terugzetten.

You shouldn't delete these files often because then your system is constantly taxed in creating file and then you deleting them. This of course will put a strain on your hard disk and leave you needing another defrag. Use this tweak sparingly, remembering it when you do spring cleaning. You can tie this into a routine when you 'delete' unused programs, go and clear out the prefetch folder… cleaning out any other temp related folders and then a scandisk and defrag.

:thumb: :love: verstandig zolang je het maar niet te vaak doet.

Geplaatst door XP_PC
You shouldn't delete these files often because then your system is constantly taxed in creating file and then you deleting them. This of course will put a strain on your hard disk and leave you needing another defrag. Use this tweak sparingly, remembering it when you do spring cleaning. You can tie this into a routine when you 'delete' unused programs, go and clear out the prefetch folder… cleaning out any other temp related folders and then a scandisk and defrag.

:thumb: :love: verstandig zolang je het maar niet te vaak doet.

Mee eens :) Ik doe het zelf eens om de twee maanden ongeveer.

die leeg ik elke dag en tot op de dag van vandaag nog nooit een probleem ondervonden.Zowel pc als laptop starten als de bliksem zo snel op dus.....leeg kiepen die map.

die leeg ik elke dag en tot op de dag van vandaag nog nooit een probleem ondervonden.Zowel pc als laptop starten als de bliksem zo snel op dus.....leeg kiepen die map.

Geplaatst door outlaw36
Het kan nog mooier: ik hoef dat niet elke dag meer te legen, k heb de prefetching uitgemept, er wordt dus niets meer aangemaakt in die map.:)

Het kan nog mooier: ik hoef dat niet elke dag meer te legen, k heb de prefetching uitgemept, er wordt dus niets meer aangemaakt in die map.

Daar word je dan erg lui van...een mens moet toch nog wat te doen hebben anders word het zo saai:rolleyes:

Geplaatst door outlaw36

Daar word je dan erg lui van...een mens moet toch nog wat te doen hebben anders word het zo saai:rolleyes:
Nou, dan weet ik wel leukere dingen te bedenken dan de map prefetch legen.:p

Even voor de duidelijkheid; je schakelt prefetch uit door:

Start >> Uitvoeren >> Regedit (intypen) Dan ga je naar de sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Managment\PrefetchParameters Dan dubbelklik je in het rechtervenster op EnablePrefetcher. In het vak Waardegegevens typ je 0. Dan is prefetch uitgeschakeld.

Groet, Joren 007

Geplaatst door Joren 007
Even voor de duidelijkheid; je schakelt prefetch uit door:

Start >> Uitvoeren >> Regedit (intypen) Dan ga je naar de sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Managment\PrefetchParameters Dan dubbelklik je in het rechtervenster op EnablePrefetcher. In het vak Waardegegevens typ je 0. Dan is prefetch uitgeschakeld.

Groet, Joren 007
:thumb: :thumb:

Je hoeft niet extra het register in om de Prefetch uit te schakelen. Indien je geen gebruikt maakt van "geplande taken" ga dan naar services en schakel de service voor geplande taken uit dan zal het systeem niet meer Prefetchen :) ..

Om het verhaal kort te houden kan je hier onder verder lezen waarom je dat eigenlijk niet moet doen en dat je eigenlijk maar beter van de prefetch map kan afblijven..

Maak hem alleen leeg wanneer je systeem sloom loopt en je vermoed dat er een prefetch bestand corrupt is geworden..

One more time: do not clean out your Prefetch folder!

Debunking yet another bogus Windows tip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan