prehistorische laptop kaduuk. (geen idee waaraan het ligt)

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Ik was thuis een pakketje dvds aan het zoeken en toen kwam ik ineens me oude laptop weer tegen. Ik dacht van, erg handig als ik eens een keer weg moet zonder pc's om me heen. Ik ging hem ff uit testen. Ik had hem aangezet. toen kreeg ik een heel *** verhaal over dat de pc niet correct was afgesloten en toen moest ie station scannen. daarna kreeg ik een windows 98 laadscherm :p. En dat duurde allemaal heel lang en toen werd me beeldzwart.

En het bleef zwart. Ook kreeg ik om de paar minuten een pieptoon uit mijn laptop. geen zeer hoge toon ook niet zeer laag. een beetje er tussen in. ik heb zon 10x mijn laptop opnieuw opgestart en elke keer hetzelfde.

Omdat ik dit soort dingen nog nooit in me leven is overkomen is het enige wat ik me kon bedenken alles van binnen afstoffen. laptop open maken en blazen maar.
Dat ging dus niet egt lekker want toen ik alle schroefjes eruit had gedraaid bleef ie op sommige plekken nog vastzitten.
mislukte optie dus.
gelukkig is dat wel goed gegaan want toen ik alles weer vast had geschroefd kon ie gewoon weer aan.

Mochten jullie hardware/besturingssysteem vraagjes stellen weet dan dat ik ze niet kan beantwoorden. Het is namelijk zo dat als je de laptop niet kan openmaken + softwarematig niet kan kijken wat er inzit ik op dit soort vragen niet kan ingaan.

hij is 7 jaar oud en 2dehands gekocht. en waar die gekocht is weet ik niet dus ik kan het ook niet navragen. Ik weet maar 2 dingen over de pc. (ff niet schrikken want het is heel slecht)

1:processor: Een intel pentium 2. :o :o :o :o :o (stond op een stickertje op de laptop)
2:besturingssysteem:Windows 98:(

Ik ben ook niet van plan veel met de laptop te doen maar zoals ik al zei. als ik eens een keer op vakantie zonder pc zit kan ik wel e-mailen enzo.

Ik zit niet egt te huilen om hulp want zo graag hoef ik die laptop ook niet werkend te hebben maar als het ff kan bedankt.

hopelijk weten jullie een oplossing;)

Misschien helpt het als je hem gewoon hellemaal opnieuw installeert

dat ik deze thread in harddisks is gepost slaat nergens op.
sorry daarvoor. Ik heb misschien perongeluk op harddisks gedrukt.
graag ff verplaatsen.

piepjes?

1. haal em niet open!! Doe dat graag even met iemand er bij die er verstand van heeft want je sloopt in een laptop heel snel wat..... Ik kan het weten want mijn laptop is ook dood. Maar dat komt door de batterij waarbij dus de voeding naar de mallestijn is. Geeft niet want koop er tog geen 1 meer. Ik raad je even aan om 98 proberen opnieuw te instaleren.

2. kan je vertellen hoe veel piepjes en hoe die piepjes klonken het gaat dan om de lengte van de piepjes. Daaruit kan een expert beter kijken waaraan de fout ligt. Ik zou graag willen weten hoeveel piepjes.

Want als hij piept geeft dat al de aandacht dat er iets niet klopt met de hardware.

misschien wel ja. maar ik heb de cd niet dus dat kan moeilijk worden.
En ik denk dat het ook een hele opdracht gaat worden zon cd te krijgen want wie heeft tegenwoordig nou nog 98. Ik ben eerlijk gezegd ook niet bereid er geld voor uit te geven.

Als dat het probleem oplost laat dan maar zitten. Maar wel bedankt voor je reactie:thumb:

Dat is leuk als je jou ouwe kamaraad aan de praat probeert te krijgen!

èèn piep,misschien het geheugen,haal dat er eens uit en schoonmaken?

Zit er ook een A:drive op deze Laptop?

win2000

anders moet je win 2000 gebruiken die is iets zwaarder maar die draaid echt wel op een p2...

1. haal em niet open!! Doe dat graag even met iemand er bij die er verstand van heeft want je sloopt in een laptop heel snel wat..... Ik kan het weten want mijn laptop is ook dood. Maar dat komt door de batterij waarbij dus de voeding naar de mallestijn is. Geeft niet want koop er tog geen 1 meer. Ik raad je even aan om 98 proberen opnieuw te instaleren.

2. kan je vertellen hoe veel piepjes en hoe die piepjes klonken het gaat dan om de lengte van de piepjes. Daaruit kan een expert beter kijken waaraan de fout ligt. Ik zou graag willen weten hoeveel piepjes.

Want als hij piept geeft dat al de aandacht dat er iets niet klopt met de hardware.

de piep zoals al in me thread staat.

ik kan het niet aangeven in frequentie en hz toestanden omdat ik die apparatuur ook niet heb maar het is geen super hoge maar ook geen super lage toon. het zit er tussen in.

De pieptoon duurt iets minder dan 1 seconde en herhaalt zich pas na 2 minuten.

meer kan ik er niet over vertellen helaas.

heel misschien neem ik toch de moeite om een windows 98 cd te kopen. maar omdat ik geen idee heb waar ik die kan krijgen. zeker omdat ik eergisteren nog in de computer winkel stond en geen windows 98 cd te herkennen was toen ik rond zat te neuzen en me nieuwe 7600gs beeldkaart gekocht had denk ik dat wat hulp hiervoor erg welkom is.

Dat is leuk als je jou ouwe kamaraad aan de praat probeert te krijgen!

èèn piep,misschien het geheugen,haal dat er eens uit en schoonmaken?

Zit er ook een A:drive op deze Laptop?

Dat zou ik graag doen. maar omdat ik niet bekend sta om met laptops te werken incl dat ik niet weet hoe ik er een moet open maken gaat dat helaas niet lukken. en ik zal het niet doen ook omdat me al is verteld dat ik dat beter aan iemand kan overlaten met wat meer vertstan ervan. maar als het een makkie was had ik het zeker gedaan:thumb:

er zit idd ook een A:drive op de laptop

Laatst bewerkt:
:)

jah wat ik denk is het werkgeheugen ook jah want hij laat niet door en anders moet je even kijken naar je videokaart. want hij start wel op. Die piep moet gewoon iets van hardware zijn en trouwens win98? niet verder zoeken..... is niet te vinden in de winkel.. whahah word niet meer verkocht vriend.. sorry :) bied er mijn excuus voor dat ik lach, en niet om jou maar om het idee:) 98 in de winkel.. nieuw nog wel dat is meer dan 10 jaar oud als ik het goed heb....

Als hij bij het Windows98 scherm komt is er sowieso niks mis met je laptop zelf. Misschien gewoon een software fout?

Je kan ook proberen Windows98 op de kop te tikken via bijv www.marktplaats.nl .

Als hij bij het Windows98 scherm komt is er sowieso niks mis met je laptop zelf. Misschien gewoon een software fout?

Je kan ook proberen Windows98 op de kop te tikken via bijv www.marktplaats.nl .

Ik kijk wel op marktplaats. Gelukkig ken ik een vriend die erg veel verstand van hardware incl laptops heeft. Hij zal dat ding voor me open maken.hopelijk kan ie me dan ook gelijk verder helpen. mocht hij het niet weten dan bump ik de thread wel weer ff omhoog met vraag naar meer hulp. volgens mij gaat verder helpen online nu niet egt meer lukken. alsnog bedankt voor de alle hulp.

Dat komt omdat dit zoon probleem is op hardware waarbij een laptop in actie is en hij al wat ouder is.

Hoezo oud?

Hoezo je laptop is oud?? Ik heb er een met windows 95!! En ook nog ergens een gewone computer met windows 95:D

Enne.... die doen het nog:rolleyes: :D

Succes met je laptop, ik zou echt niet weten hoe ik je kan helpen.

Enne... nog even dit. Als iemand mij kan helpen, ga dan gerust je gang:p http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=275162

Laatst bewerkt:
jah wat ik denk is het werkgeheugen ook jah want hij laat niet door en anders moet je even kijken naar je videokaart. want hij start wel op. Die piep moet gewoon iets van hardware zijn en trouwens win98? niet verder zoeken..... is niet te vinden in de winkel.. whahah word niet meer verkocht vriend.. sorry :) bied er mijn excuus voor dat ik lach, en niet om jou maar om het idee:) 98 in de winkel.. nieuw nog wel dat is meer dan 10 jaar oud als ik het goed heb....
mmmm, uit welk jaar is windows 98, wacht dat is 1998:P 2006-1998=mmmmm 8, en acht is geen 10, haha, grapje:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan