Preinstall

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevtec

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Beste heren en dames van HelpMij,

Ik heb niet echt een probleem, meer een normale vraag.
Ik ben een 2e jaars Niveau 3 ICT Student en ben een beetje mijn
vakkennis aan het uitbreiden. Dus nu is mijn vraag. Kan iemand mij misschien
uitleggen hoe pre-installs nu precies werken, of mij een handige site geven waar
ik deze informatie op kan vinden. Ik kan het namelijk nergens, zo uitgebreid als ik het wil hebben, vinden.

Alvast bedankt!

Wat bedoel je met Pre-install?

Een voorgeinstalleerde computer met herstelschijven?

Die werken over het algemeen via een klein stukje afgesloten partitie op een harddisk in combinatie met herstel CD/DVD.

Met pre-install bedoel ik eigenlijk bijv. bij een laptop,
zo gauw als je 'm aanzet, begint íe automatisch met installeren.
En dan gaat het er mij om, hoe dit alles nou precies in zijn werk gaat.

Met pre-install bedoel ik eigenlijk bijv. bij een laptop,
zo gauw als je 'm aanzet, begint íe automatisch met installeren.
En dan gaat het er mij om, hoe dit alles nou precies in zijn werk gaat.

Als een laptop uit zichzelf begint met installeren, dan zal er toch iets van een CD/DVD aan te pas moeten komen. Of er moet een installatieprogramma geinstalleerd zijn op de harddisk.

Ben je niet in de war met een "unattended" install. Dit is een Windows installatie die je zonder te kijken of te bedienen kan laten draaien. Zo een schijf kan je zelf maken, met je huidige originele windows CD.

nope, tis toch echt n versie van windows...meestal van de fabrikant van de machine,
die deze software erop zet. tis software die al op de pc zit, en begint te draaien en installeren bij de eerste sessie...

die deze software erop zet. tis software die al op de pc zit, en begint te draaien en installeren bij de eerste sessie...

Je kun elk willekeurig programma dat je wilt mee laten opstarten als je windows opstart. Dat zijn gewoon registertoevoegingen die bij de eerste keer windows starten de installers opstarten. Dat zit in hun installatie ingebakken.

volgens mij snap je niet helemaal wat ik bedoel.
het is de software die de fabrikant eropzet voor het EERSTE GEBRUIK.
dus je zet het systeem aan, windows begint te installeren, en zet meteen
alles goed...alle drivers worden automatisch geinstalleerd. (DUS NIET DE MICROSOFT DRIVERS) dezelfde drivers die op het bijgeleverde CD'tje staan. Het is gewoon een software pakket, wat heel de pc werk-klaar maakt als je hem aanzet

nee......geen cd's....het staat op de harde schijf...

Bedoel je een soort unattended installatie waarbij de drivers (en wellicht andere software) geslipstreamd zijn en vervolgens op de HD gezet? Ik heb daar persoonlijk geen ervaringen mee of het ooit gezien, maar wat je op cd kan zetten, kun je natuurlijk ook op hd zetten. Zodra je dan de laptop aanzet en laat booten van hd, zal die de gehele unattended installatie uitvoeren inclusief geslipstreamde software en drivers. Maar ik ben dan benieuwd wat er gebeurd als je de laptop een tweede keer aanzet....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan