Presario 56k-DFi

Status
Niet open voor verdere reacties.

kajou

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2004
Ik heb mijn compaq presario 1245 ge-upgrade naar windows XP. Nu kent Win XP mijn modem (presario 56k-DFi) niet. Wie kan mij de win XP-driver bezorgen??

Bedankt

driver

Ik heb al overal gezocht: Compaq wil geen oude computers meer updaten. Alle driver-sites en forums afgezocht. Weet iemand mischien toch de win XP driver te vinden? :confused:

Driver

Bedankt voor al de moeite. Die drivers heb ik al geprobeerd. Met een NT driver loopt de computer vast en moet ik systeemherstel toepassen.

Beste kajou, je zult moeten begrijpen dat compaq, voornamelijk quickrestore cd`s gebruikt voor zijn pc`s.
Met name bij presario is het bekend dat waneer je een ander os installeert dan de gebruikelijke quickrestore, bepaalde apparaten niet meer functioneren, zelfs niet als je er een driver voor hebt.

Extra info

Ik ben nu bijna zeker dat mijn presario 56k-DFi eigenlijk een Lucent win modem is. Deze firma heeft alles wat met modems te maken heeft verkocht aan Agere (www.agrere.com). Op deze site kan ik een V.90 driver downloaden maar die werkt niet. Win XP wil die modem nogaltijd niet herkennen. De exacte foutmelding is: Kan de hardware niet inschakelen want de firmware vindt de nodige bronnen niet.

Op deze site staat er een wijlen kruisje bij jouw presario model http://www.modem-help.com/mfcs.php?mid=25 (bijna op de helft).

Zal toch een probleem worden. Is het niet mogelijk om bij zo'n apparaat een extern modem te hangen? Anders zou ik toch lekker teruggaan naar 98, als dat wel goed werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan