Prescott of toch maar Pentium?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pi-Air

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2003
Howdy Folkz:thumb:

Als iemand die graag systeempjes bouwt hou ik er van om het nieuwste van het nieuwste te kopen. Hoge prestaties in combinatie met een goede prijs vind ik belangrijk.

Nu ben ik aan het twijfelen voor mijn volgende bouwsel. Tegenstrijdige geluiden uit recentieland branden op het netvlies van mijn ogen. Want is de nieuwe Prescott generatie van Intel nu wel zo veel beter dan de oude Pentium generatie? Niemand is daar nog echt over uit lijkt wel.

Voor de prijs hoeven we de volgende generatie van Intel niet te laten staan, aangezien de Prescott 3.4ghz "slechts" € 444.25 is en de Pentium 3.4ghz € 411.99 kost. Alleen de Pentium 3.4 ghz Extreme Edition steekt met kop en schouder boven de rest uit met € 998.00 :eek:

Maar wat is nu echt het wezenlijke verschil tussen deze twee generaties? Wie het weet mag het zeggen.....

Alvast bedankt voor de reactie!

de nieuwe prescott lijkt veel problemen te hebben met de warmte

Zal een kwestie van persoonlijke voorkeur zijn denk ik.
Warmte mag niet zo'n probleem zijn lijkt me.
Er zijn genoeg oversize koelers te koop voor de overclock doeleinden, dus daarmee los je een dergelijk probleem op.
Prescott blinkt uit in zware videorendering.
Ga je dat veel doen? Dan is de aanschaf het overwegen waard.
Ga je dat niet, of weinig doen? Ga dan gewoon voor de standaard P4, vertrouwde kwaliteit.
Want er zijn inderdaad redelijk veel negatieve geluiden over de prescott, en die zullen vast niet zomaar uit de lucht komen vallen neem ik aan, eh?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan