Presentatie via USB-C lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carolina2

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Berichten
79
Hoi slimme mensen,
Ik geef trainingen waarbij ik mijn laptop normaal aansluit op een HDMI-kabel en mijn presentatie probleemloos op het scherm verschijnt. Nu is een klant overgegaan op een USB-C-kabel. Mijn laptop heeft een ingang voor USB-C maar hij weigert de connectie met het scherm. Ik gebruik Windows 10.
Hebben jullie een oplossing?
Alvast reuze bedankt!
Groet, Carolina
 
Tis wel handig als wij weten om welke laptop het exact gaat, merk , model, nummer en zo.
Of: En mss kun je het zelf al opzoeken wat jouw USB-C allemaal ondersteunt, daar zitten verschillen in. Zie de spec ende handleiding vd laptop.
 
Hoi Route99,
Het gaat om een HP 14s dq1xxx.
Ik heb zitten googelen maar kom er niet achter waar mijn usb-c uitgang wel nog niet akkoord mee gaat ; ).
 
Dit zijn de specificaties:
https://support.hp.com/au-en/document/c06452738

Hij heeft 1 USB 3.1 Gen 1 Type-C™-poort (alleen gegevensoverdracht, signaalsnelheid van 5 Gb/s).
Zoals je kunt zien ondersteunt hij alleen gegevensoverdracht.
Dan kan je de laptop niet aansluiten op een externe monitor met een USB-C-naar-HDMI-kabel of een andere kabel.
 
Fijn dat jij wel snel kunt zien dat mijn laptop alleen gegevensoverdracht ondersteunt.
Heb je een idee hoe ik dit op kan lossen zonder meteen een nieuwe laptop aan te hoeven schaffen? Of is dat de enige mogelijkheid?
 
Via USB schijnt het bij jou niet te lukken.
Een redelijk betaalbaar alternatief zou zijn om je HDMI signaal van je HDMI poort via een HDMI stekker in USB-C (met female stekker) om te zetten, dan past daar de USB-C kabel van de klant wel op. Op deze manier wordt video transfer wel ondersteund:
https://www.megekko.nl/product/0/10...MIxeeJmrvLgQMVlYtoCR3RKAjmEAQYASABEgKY9fD_BwE

Kosten ca 40 euro excl mogelijke verzendkosten.

afbeelding_2023-09-27_210105148.png
 
Laatst bewerkt:
Super bedankt! Net als vroeger toen we van VGA naar HDMI gingen. Top. Dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan