Presentatiesjabloon maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanstam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2006
Wie o wie weet hoe ik gebruik kan maken bladwijzers in Powerpoint. Dit heb ik nodig om via een invulscherm (vgl. met Word-sjablonen) om variabele gegevens op vaste plaatsen in een presentatie te plaatsen. Daarnaast zou ik graag de voettekst op willen maken met witte en oranje tekens.

Iemand een idee????

Vertel eens juist wat je bedoeling is want je uitleg is vaag?

jean42 zei:
Vertel eens juist wat je bedoeling is want je uitleg is vaag?

Jean,

Ik bedoel hiermee dat een "gebruiker" van een sjabloon informatie invult in een invulscherm als titel van de presentatie, afdeling van bedrijf, datum van de presentatie en zelfs een foto voor de voorkant kan kiezen, dan op een knop OK drukt en dat deze variabele informatie voor voorblad en laatste dia automatisch op de juiste plek komt te staan, zonder dat zij daarvoor een titelmodel o.i.d. hoeven aan te passen. Daarnaast wil onze communicatieafdeling bijvoorbeeld dat de voettekst wit is, met de informatie gescheiden door oranje "slashes".

Ik hoop dat dit duidelijker voor je is.

Dat is heel ingewikkeld en is practisch onmogelijk dat hier allemaal neer te schrijven.
Ik zou je wel willen helpen maar het is echt te moeilijk.

Vervolg:

Jean,

Is er misschien ergens documentatie te vinden over dit fenomeen. Want eigenlijk gaat het natuurlijk VBA voor Powerpoint. Of wordt er ergens een cursus aangeboden waarin dit aan bod komt?

Ik ben aardig handig in het gebruik van VBA bij Word, maar mis de link naar Powerpoint.

Misschien dat je me op die manier toch een eindje op weg kan helpen.

Alvast bedankt voor je reactie.:thumb:

Ik zal eens zoeken of ik zelf nog iets heb ivm dit programma.
Heb je al op internet gezocht??

Jean,

Ik heb inderdaad al gezocht en helaas niet gevonden. Ook bij de grotere cursusaanbieders al gekeken, maar helaas geen VBA voor Powerpoint. Inmiddels is de nood niet zo hoog meer, maar blijft wel interessant voor mij. In onderling overleg is gekozen voor een pragmatische oplossing waarmee de organisatie wel uit de voeten kan.

Groetjes,

Nanja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan