• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Presentie bijhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muisjes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2011
Beste allemaal,

Mijn vraag gaat over presentielijsten. In mijn Excel bestand heb ik een overzicht met cursussen staan. Elke cursus heeft op een nieuw tabblad een presentielijst staan. Nu wil ik graag een overzicht maken met daarin alle cursisten en hun aanwezigheids percentage.

Moet ik hiervoor alle tabbladen langs om de aanwezigheid te controleren en handmatig de informatie op het centrale overzicht invoeren?

Aangezien ik alleen degene ben die het bestand samenstelt, zou ik het fijn vinden als het persentage op het centrale overzicht automatisch wordt aangepast als iemand een presentielijst invult.

M.vr.gr.
Muisjes

Hieronder een voorbeeld van wat ik bedoel

Bekijk bijlage Voorbeeld 17-05-2011 Cursussen.xls

Bedankt Tée voor de formules.

Ze maken alleen geen onderscheid tussen "Niet uitgenodigd" of "Niet opkomen dagen".

Mijn voorker zou uitgaan naar één %/deelnemer dat zichtbaar maakt of zij naar de cursussen is geweest waarvoor ze uitgenodigd was.

:)
Muisjes

Bedankt!

Ik ga kijken of het handig is. :D

Groetjes,
Muisjes

In plaats van de 0, 1 of 2 kun je ook woorden of letters gebruiken en dat dan via een datavalidatie invoeren

.... Ze maken alleen geen onderscheid tussen "Niet uitgenodigd" of "Niet opkomen dagen".
Mijn voorker zou uitgaan naar één %/deelnemer dat zichtbaar maakt of zij naar de cursussen is geweest waarvoor ze uitgenodigd was.

... is een goeie cursus Excel wellicht een oplossing.
Dan ben je in staat zelf allerlei functies en formules toe te passen.
Je oorspronkelijke map getuigt van een behoorlijk te kort schietende kennis om aan dergelijke modellen te werken .....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan