• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Presentielijst ALS functie

• Onderwerp starter Onderwerp starter TMD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TMD

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2015
Ik ben bezig met het maken van een presentielijst. 100% presentie is verplicht.

Kolom a-c staan de verschillende dagen in. Ja voor aanwezig, nee voor afwezig. Ik zou graag willen dat in Kolom e automatisch nee komt te staan zodra in kolom a tm c een nee staat. Als bij a-c 3 keer ja staat moet er automatisch ja komen te staatn en kolom e. Ik heb dit geprobeerd met de ALS en ALS.FOUT functie in combinatie met de EN functie maar het lukt me niet om dit werkend te krijgen.

Bekijk bijlage 244711

Deze doet 't volgens mij wel zoals je wilt.
Code:
=ALS.FOUT(ALS(EN(AANTAL.ALS(A2:C2;A2)=3;A2="Ja");"Ja";"Nee");"")

Ja dit werkt perfect! Ik heb nog wel een aansluitenden vraag. Gedeeltelijk aanwezig wordt aangegeven met een getal of een opmerking. Dit kan van alles zijn. Gedeeltelijk aanwezig is wel goed maar in de ALS functie wordt alles anders dan JA gezien als NEE. Is het ook mogelijk om kolom E alleen op nee te zetten als er een nee in kolom a-c staat? In het voorbeeld vanaf rij 7. Rij 7 zou eigenlijk op Ja moeten staan.

Bekijk bijlage 244719

Niet duidelijk is wat er in kolom E moet komen te staan als in elk van de drie cellen geen "Ja" en ook geen "Nee" staat.
Ik heb er een vraagteken van gemaakt. Typ in E2 en kopieer naar beneden:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(A2:C2;"Nee")>0;"Nee";ALS(AANTAL.ALS(A2:C2;"Ja")>0;"Ja";"?"))

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan