• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

presentielijst maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

stephan 1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Hallo,

Ben al even aan het stoeien om een maandelijkse presentielijst te maken die ik per groep op 1 pagina kan afdrukken.
Ik heb 900 leden in ongeveer 70 groepen, en wil dus per groep 1 pagina printen.
Als bijlage een pagina (lege presentielijst) waar de data in moet komen.
Liefst iets zonder VBA, zodat ik het zelf ook nog kan wijzigen en snappen.
Ik heb het al geprobeerd met vertikaal zoeken en DBlezen, maar dan kom ik niet bij het volgende record uit.

De ledenlijst is een export uit een administratieprogramma wat ik dus elke maand vernieuw.
Alvast bedankt voor mogelijke oplossingen.

Bijlagen

Hallo Paul,

Bedankt voor de reactie.
Betekend dit dat ik voor 70 groepen dan 2 keer 70 hulpkolommen moet maken?

Als je het zonder VBA wil doen wordt dit een moeilijke opdracht, vrees ik

Eerst sorteren dan

Ik kan de lijst natuurlijk wel eerst sorteren, maar hoe zorg ik ervoor dat hij bij wijiging van groep op een nieuwe pagina komt te staan?

zonder VBA te doen en zonder hulpkolommen ===> draaitabel

Zie bijlage, gewoon dubbelklikken achter de groep, en een nieuw tabblad wordt geopend.

Bijlagen

Daar zal het wel op neerkomen, ja. Maar zoals je ziet zijn het wel steeds dezelfde formules, op de eerste rij na.

Het hoeft niet moeilijk te zijn. Nog wat kopiëren, namen maken (uitbreiden naar beneden) en bladen bijmaken.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan