Press a key to reboot..

Status
Niet open voor verdere reacties.

PopîeJopîe

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2006
Berichten
8
Hoi..

Hier naast me staat een pentium 1 of 2, en er heeft WIN98 op gezeten.. Nu heb ik zo'n eigenwijze broer, die hem wel even zou formateren en mocht me er dan ook niet mee bemoeien.. Maar nu staat ie dus al een week of 2 op mijn kamer, of ik er asjeblieft naar wil kijken, dus ik zet hem aan, en net voor dattie windows hoort op te starten (windows opstartscherm niet zichtbaar..) geeft hij deze foutmelding: PRESS A KEY TO REBOOT. als je dat dan vervolgens doet, krijg je het scherm weer en weer enz.. Hoe komt deze foutmelding, en wat kan ik er aan doen?? Zijn er opties?? :p:p:p

Alvast bedankt..

`n Deprie PopîeJopîe
 
Je moet een opstartdiskette van win98 hebben en daarmee moet je je pc opstarten, daarna kan je aangeven dat je wilt formatteren, vervolgens de win98 cd erin en installeren maar.
 
Yoow thanks.. Vraag nummer 2...

Als ik die diskette nou niet meer heb.. Issie dan ergens de downloaden? Bij microsoft ofzo? Weet iemand die link, of moet ik gewoon zoeken bij microsoft.com?

Greetz..
 
Ik heb alles van 98 en zelfs 95 op diskette gezet.. maar geen een doet het :S.. hij pakt er geen een.. Zucht.. Wat kan het nog meer zijn? of ligt het aan m`n bios?

Hoor het wel..
 
PopîeJopîe zei:
Ik heb alles van 98 en zelfs 95 op diskette gezet.. maar geen een doet het :S.. hij pakt er geen een.. Zucht.. Wat kan het nog meer zijn? of ligt het aan m`n bios?

Hoor het wel..

Denk dat je even in de bios moet instellen dat er vanaf de diskette moet worden opgestart.
 
Bertus zei:
http://go.to/wintips ga naar dowload sectie en download de ultimate bootdisk en pak hem uit op diskette ,hij is menu gestuurd

Heb het geprobeerd.. maar geeft telkens deze melding: "Insert floppy to write".. ook als ik er een andere lege diskette in doe :S.. snap er geen **** meer van :p

En over dat BIOS.. Hoe stel ik dat in, dattie via diskette wordt opgestart?

Dank jullie allemaal:thumb: :D
 
Dan moet je tijdens het opstarten van je computer de deleteknop ingedrukt houden, het kan ook nog F1 of F2 zijn, zelfs de esc toets komt soms voor, het is allemaal afhankelijk van je type bios, maar meestal is het de delete toets.
Als het je nu daarna gelukt is in het bios te komen dan moet je zoeken naar "bootsequence" of iets in die trend , in ieder geval "boot" en daarna kan je de opstartvolgorde aangeven door middel van de pijltjestoetsen en bevestig alles met "enter" en als je klaar bent "esc" en F10 en bevestigen door de Y van Yes in te toetsen.
 
Laatst bewerkt:
Bertus zei:
http://go.to/wintips ga naar dowload sectie en download de ultimate bootdisk en pak hem uit op diskette ,hij is menu gestuurd
Dat heb ik dus geprobeerd.. maar dan krijg ik continu de melding: "Insert floppy to write".. ook al doe ik er `n andere lege in.. snap er niks meer van..:confused: :confused:
 
dutchsoulboy zei:
Er moet natuurlijk wel iets op die floppy komen te staan.
Ik heb het bestandje op de diskette geplakt, en uitgevoerd, en toen kwam gelijk die foutmelding.. Andere lege diskette geprobeerd, zelfde liedje :S.. snap er niks meer van..
 
PopîeJopîe zei:
Ik heb het bestandje op de diskette geplakt, en uitgevoerd, en toen kwam gelijk die foutmelding.. Andere lege diskette geprobeerd, zelfde liedje :S.. snap er niks meer van..

Bestandje niet op een diskette plakken, in windows dubbelklikken op het bestandje dan wordt er om een diskette gevraad en schrijft het bestandje de de diskette.
 
Jozo zei:
Bestandje niet op een diskette plakken, in windows dubbelklikken op het bestandje dan wordt er om een diskette gevraad en schrijft het bestandje de de diskette.
Gedaan.. en het lukte :D.. dank je wel.. maar toen ik hem in de computer deed, gaf hij nog steeds de foutmelding.. Ook nadat ik m`n Boot senquence goed had gezet.. (volgorde is A, SHCI (ofzoiets), en daarna C) maar nog steeds, PRESS A KEY TO REBOOT..

Ben naar www.bootdisk.com geweest, zo'n beetje alle boot's geprobeerd, maar geen een doet het.. zijn er nog kansen voor de pc? of is het gewoon 3 hoog het raam uit?

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan