"Press any key to start up from CD..." verschijnt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nico2000

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
Hallo,

Ik heb een raar probleem. Mijn PC wilde niet zo lekker meer werken en ik besloot een nieuwe SATA drive er in te zetten en het systeem opnieuw te installeren. Lijkt simpel, heb het ook al verschillende keren gedaan, zonder problemen. Maar...

Nu verschijnt de melding: "Press any key to start up from CD..." gewoon niet. Het systeem start automatisch op van CD.

Geen probleem toch, zou je denken... Maar... Na het copieeren van de windows files, het syteem reboots, (zoals het hoort). Maar dan Boot het systeem WEER vanaf CD. En dat is dus het probleem want dan begint de installatie weer van voor af aan. Het geheel blijft dus in deze loop hangen.

Aangezien ik de keuze om wel of niet van CD te starten gewoon NIET krijg, kan ik hier niks aan doen. De Boot sequence staat gewoon op CD eerst HD als tweede, gewoon zoals het hoort. (HD eerst tussentijds geeft de foutmerlding ntldr missing).
Alle BIOS keuzes zijn "default" en hebben ook altijd netjes gewerkt. Met een IDE schijf heb ik dit probleem niet. Dus het moet iets met de SATA schijf te maken hebben denk ik. Of is het iets met de originele Windows XP Pro OEM CD ????

Alle sugesties welkom...
Bedankt.
Nico

Wat nou als je gaat installeren en hij gaat opnieuw opstarten en je haalt de cd-rom er even uit en zodra hij verder gaat met de installatie hem er weer indoet???

Verder voor je probleem moet je toch iets in de bios wijzigen!!!

Dan zegt ie gewoon ntldr missing...

Heb inmiddels de PC ge-update met de nieuwste BIOS. Mysterieus genoeg heb ik nu de zin "press any key to start up from CD" één keer gezien en windows startte inderdaad van HD die ene keer. Daarna niet meer. Ik begin nu te vermoeden dat er iets met de PC mis is. Ik heb inmiddels ook een andere SATA schijf geprobeerd, helaas... Dezelfde problemen.

Laatst bewerkt:
De Boot sequence staat gewoon op CD eerst HD als tweede, gewoon zoals het hoort.

Zoals jij het nu vertelt klopt je verhaal...
je doet de cd erin.. je installeert XP en als ie opstart pakt hij als eerst de CD
PERFECT TOCH :)

maar als je dat niet wilt.. ga naar je bios en draai CD en HD om en sla op sluit af.. en de superslimme pc start op van HD heb je dan een bootable cd erinzitten dan krijg je de magische tekst "pc opstarten van cd-rom.... druk op een toets"

Grtz MT

Aan Master(niet zo goed gelezen)Tuning...
Helemaal NIET PERFECT TOCH... dus. Als het perfect was, of zooo simpel, had ik de vraag net gepost... Lees nog maar eens.

Zoals ik al zei... Ik KRIJG de keus NIET om van CD op te starten, ongeacht welke opstart sequence ik in de Bios ook gebruik... Het systeem start ELKE KEER van CD en blijft zo dus in een Windows Installeer Loop hangen. Alleen als ik tussentijdes de CD verwijder poogt het systeem op te starten van HD. Maar dan ktijg ik "ntldr missing".

Tevens, 'zoals ik zei' ging het mysterieus ÉÉN keer goed. Systeem startte op van CD, copieerde Windows files, deed de reboot, startte netjes op van HD, laadde Windows compleet. Maar... eerstvolgende reboot, startte weer op van CD (AAARRRCH).... CD eruit gehaald, geladen van HD, met als resultaat; "ntldr missing".

Nog een poging wagen misschien ???

die optie van drukken op een toets om op te starten vanaf cd... is ingesteld bij het branden van die cd, is dit een "legale" cd? anders zal je een andere moeten gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan